imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Testirali smo iPhone XS Max

Pogledajte kako radi na duže staze!

Zašto Apple nije prisutan na društvenim mrežama?


Kako je moguće da najuspješnija tvrtka na svijetu izbjegava društvene medije koliko god može i ide protiv svih marketinških trendova? Kako je to isplativo za Apple?

Oni koji su upoznati s Appleom bi nam se mogli suprotstaviti i reći da nismo u pravu zato što Apple koristi mnoge društvene platforme. Da, ali kako?

Iako Apple ima službenu Facebook stranicu, na njoj je učitana samo nekolicina fotografija iPhonea. Nema ničeg drugog; nikakvih objava, fotografija ili recenzija. Isto vrijedi i za njihov Twitter, na kojem nema ni jednog jedinog tweeta. Račun na Instagramu je nešto aktivniji, te na njemu trenutno ima 111 objava. Ali sve objave su “Shot On iPhone” fotografije, snimljene od strane korisnika – Apple ne dijeli svoj osobni sadržaj na tom računu. I naposljetku, njihov YouTube kanal, na koji redovito učitavaju nove oglase. Ali komentari su blokirani, pa se u stvarnosti zapravo radi samo o oglasima bez “društvenog” faktora.

Računi na Twitteru kao što su @ios, @macos, @iphone i @macintosh pripadaju slučajnim korisnicima i nemaju nikakve veze s Appleom. Nekoliko usluga – Apple Music i Apple Support – te osoba – Tim Cook – imaju svoje račune, ali čak i ti računi uglavnom služe kao izvor novosti. A objave Tima Cooka su više nalik osobnim objavama životnog trenera nego CEO-a tehnološke tvrtke.

Sve u svemu, možemo reći da Apple nije – ili je minimalno – prisutan na društvenim mrežama.

Jedino pitanje je zašto? Njihov stav je potpuno drugačiji od konkurencije i onoga što moderni marketinški trendovi diktiraju. Odgovor na to pitanje je složen, pa počnimo s osnovama.

S ponosom možemo reći da je u današnje vrijeme Apple jedan od najvažnijih brendova i najvrjednija tvrtka. Svi koji su čuli za Coca Colu su vjerojatno čuli i za Apple. Njihov uspjeh je uvelike temeljen na jednostavnim i razumljivim porukama s kojima obavještavaju korisnike o svojim glavnim ciljevima, dizajnu i kvaliteti. Dosljednost je jedan od Appleovih glavnih atributa, te zahtjeva strogu kontrolu.

A ako netko voli imati sve pod kontrolom, onda je to Apple. Daju u potpunosti isto iskustvo svim korisnicima, bilo da su posjetili Apple Store ili trgovinu službenog resellera, web-stranica te čak i kutija proizvoda i ugođaj oglasa su identični. Čak drže korisnike pod kontrolom putem ograničavanja njihove sposobnosti korištenja uređaja. Nekima se to sviđa, neki to mrze, ali ova vrsta dominacije je postala njihov zaštitni znak.

A što je teško zadržati na društvenim mrežama? Ovu vrstu ujedinjenog izgleda i besprijekorne čistoće. Pogledajte samo profile konkurencije koji redovno koriste društvene mreže. Komentari su prepuni ljutitih korisnika, trolova i mržnje koja dolazi od najgorih bića na internetu. Apple to želi izbjeći, a razlog za to je prilično jasan; vrsta mržnje koja je usmjerena prema Appleu je zaista gadna. Možete li zamisliti komentare ispod novog oglasa za iPhone?

Apple godišnje troši milijarde dolara na oglašavanje. Prenošenje njihove poruke klijentima onako kako su to oni zamislili vrijedi svakog uloženog centa. Uz pomoć društvenih mreža, mogli su doći do mnogih ljudi, ali nisu mogli ostvariti svoj cilj.

Pokušajmo s drugačijim pristupom. Koje su prednosti društvenih mreža? S jedne strane, brend odmah može dobiti kontinuirane odgovore od svojih kupaca. S druge strane, mogu doseći mnoge potencijalne korisnike s puno manjom investicijom. I mogu ciljati svoje oglase jer Facebook i ostala web-mjesta zarađuju svoj novac nudeći podatke korisnika oglašivačima.

Ako želite ciljati konzervativne Europljane, u dobi između 20 i 50 godina, samo morate reći čarobne riječi – i pokazati novac – i Facebook će ispuniti vašu želju. Konačno, nema boljeg mjesta za stvaranje velikog uzbuđenja oko nečega od društvenih mreža, na kojima različite stvari postaju viralne svakoga dana.To su glavni razlozi zbog kojih velike tvrtke odabiru sudjelovati u “igrama društvenih mreža”. Ali Appleu to nije potrebno.

Kada je riječ o povratnim informacijama, najbolje je ponoviti riječi Stevea Jobsa:

Puno puta, ljudi ne znaju što žele dok im to ne pokažete.

Drugim riječima, Apple je prilično nezainteresiran za povratne informacije. Uvijek stvaraju nešto što će korisnici željeti, čak i ako to još ne znaju. Ali čim Apple lansira taj proizvod… Uostalom, ako žele pogledati povratne informacije o svojim proizvodima, dovoljno je da posjete internet. Svi pričaju o njima. Ne trebaju posebnu platformu za njih.

Nije velika stvar pustiti prednosti koje oglašavanje na društvenim mrežama nudi. To je upravo suprotno od Appleovog profila. Apple je luksuzni brend i kao takav neće ciljati izravne oglase na društvenim mrežama jer bi to moglo stvoriti suprotan osjećaj. Koja luksuzna robna marka nudi “plati 2, uzmi 3” i “podijelite i osvojite iPhone” kao opcije svojim korisnicima? Cupertino želi da čeznete za njihovim uređajima, osjetite ekskluzivnost i u konačnici, uđete u trgovinu nad kojom oni imaju potpunu kontrolu i kupujete u skladu s vašim željama.

Jednadžba uzbuđenja koje okružuje Apple je jednostavna. Dovoljno je da zadrže svoje stvari u tajnosti kako bi svi pričali o njima. Zatim procuri kineska fotografija, iz upitnih izvora, koja prikazuje poleđinu novog iPhonea i svi polude. Zato što nije dostupan, tajan je i misteriozan. Zatim, nakon svih tih tajni, održat će festival poput iznimno skupog i impresivnog Keynotea za sve novinare, influencere i druge medijske osobe. Ako nešto može stvoriti uzbuđenje, onda je to ovo. A i uz to, ne zahtijeva izravnu prisutnost na društvenim mrežama.

Možemo reći da si Apple jednostavno može priuštiti da ne upotrebljava društvene mreže.

Izvor: TechAltar

iPhone XR

Jesi li pročitala/o ovo?

Razvoj Apple Watch-a ide po rasporedu, i očekujemo da ćemo početi s prodajom u travnju. Moja očekivanja su visoka. Koristim ga svaki dan i obožavam ga i ne mogu živjeti bez njega.- Tim Cook

Tijekom današnjeg konferencijskog poziva u vezi prvog fiskalnog kvartala u 2015. godini, Apple-ov CEO Tim Cook je podijelio par novih detalja glede mogućeg datuma izlaska Apple... - Klikni ovdje!