imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Testirali smo iPhone XS Max

Pogledajte kako radi na duže staze!

Što se događa s Appleovim softverima?


Nažalost, u zadnje vrijeme često smo pisali o problemima s Appleovim softverima. Koji se razlozi kriju u njihovoj pozadini te kakve promjene možemo očekivati?

Godina iza nas neće biti zapamćena kao jedna od uspješnijih u povijesti tvrtke iz Cupertina. Što se tiče hardvera, 2017. jest bila jaka: iPhone X najuzbudljiviji je iPhone svih vremena, a uz bok mu stoje treća generacija Apple Watcha i iMac Pro, dva uređaja koja su nas također oduševila.

Međutim, u pogledu sooftvera bilo je nekoliko posrtaja, i to u najgorem zamislivom rasporedu. Čim bi se slegla prašina oko novootkrivenog problema u sustavu, izbio bi neki novi skandal. Evo što smo sve doživjeli prošle godine:

  • Poteškoće s LTE-om u trećoj generaciji Apple Watcha, uzrokovane problemima s WiFi-jem u watchOS-u; doduše, na udaru su se našle samo strane države gdje je uređaj bio na akciji.
  • Na engleskoj tipkovnici iOS-a 11.1, tipke J i A zamijenjene su; ni ovaj problem nije izravno utjecao na nas.
  • Aplikacija Kalkulator nije registrirala sve tipke kada biste brzo tipkali, a sve zbog problema s animacijama.
  • Problem s datumom u iOS-u 11, koji je uzrokovao boot loop nakon nadogradnje.
  • Najgora stvar bio je sigurnosni problem s root korisnikom u macOS-u. Nije se radilo o manjoj poteškoći, nego o problemu zbog kojeg su se u opasnosti našli naši osobni podaci. Ne znamo je li itko bio izravno pogođen, ali svi Appleovi proizvodi poznati su upravo po visokoj razini sigurnosti, pa su ovakve stvari neprihvatljive.
  • Meltdown i Spectre dogodili su se u najgorem mogućem trenutku, bez obzira na to što sam Apple nije bio odgovoran za njih.
  • Također je vrlo nezgodno što nadogradnja kojom se popravljaju Meltdown i Spectre donosi i problem koji nam omogućuje pristup Sistemskim preferencijama bez lozinke.

Popis uopće nije kratak. Naravno, u Appleu su odmah priznali greške te se ispričali javnosti:

„Sigurnost je prioritet za svaki Appleov proizvod i – na žalost – zaletjeli smo se s objavom macOS-a“, priznao je Appleov glasnogovornik. „Neopisivo nam je žao zbog ove greške i ispričavamo se svim korisnicima Maca, kako zbog objavljivanja nadogradnje ovako otvorene napadima, tako i zbog brige koju smo time prouzročili. Naši korisnici zaslužuju bolje. Svi naši procesi za razvijanje prolaze inspekciju kako bismo spriječili da se ovakvo što ikada ponovi.“

Oglasio se i Phil Schiller:

Imali smo loš tjedan. Dogodilo se par stvari, to je sve. Ekipa će detaljno provjeriti sustave, pregledati sve procese i propitati svoje poteze, te dati sve od sebe da se ovakvo što više nikada ne dogodi.

Naravno, nekoliko isprika nije dovoljno da bi se korisnici umirili. Pogledajmo što se možda krije u pozadini ovih nesretnih događaja te kako Apple može riješiti te probleme.

U redu je, ali nije

Najbanalniji i najmanje zadovoljavajuć odgovor jest da je teško držati pod kontrolom toliko sustava te izbacivati toliko nadogradnji, a da sve budu besprijekorne. Ipak, ni činjenica da Apple ima mnogo novčanih i ljudskih resursa da riješi sve moguće probleme nije uvijek prednost. U radu u većim grupama obično najviše pati komunikacija, a i teško je sinkronizirati toliko osoba i odjela. Naravno, to nije izlika, ali moramo uzeti u obzir sve elemente.

Mnogi korisnici vjeruju da je glavni uzrok ovakvih problema loša organiziranost tvrtke. Apple se jako proširio u nekoliko zadnjih godina i postoji mogućnost da ne mogu uskladiti svoje sustave i radne procese s tim eksponencijalnim rastom. Ovakva vrsta ekspanzije obično podrazumijeva stalne promjene te premještanje osoblja. Otvaraju se nove vodeće pozicije, a na njih dolaze novi ljudi s vlastitim očekivanjima; ako se osobe na takvim pozicijama često mijenjaju, osoblje koje tamo radi može izgubiti pojam o vlastitim ulogama i obvezama.

Ovakav rast može lako dovesti do kaosa, koji korisnici osjete na vlastitoj koži u obliku grešaka i problema s početka priče. Naravno, mi ne znamo kako Apple uistinu funkcionira; ovo su sve pretpostavke, ali sigurno nismo daleko od istine. Uostalom, najbolji je dokaz iOS – upravo je to sustav čija je baza korisnika eksplozivno narasla.

Što je sljedeće?

Ovo je samo hipotetsko pitanje. Apple ima samo jedan način da zadrži svoje vjerne korisnike u 2018. godini: moraju riješiti korijen svih ovih problema. Nije bitno podrazumijeva li to reorganizaciju, nove strukture, nove metode testiranja ili pak čudo – MORAJU sve riješiti.

Dobra je vijest da imaju sve predispozicije da budu uspješni. Apple se već nosio i s težim problemima pa imaju iskustva na tom području. U svojim su priznanjima i isprikama svi rekli da će analizirati i propitati sve svoje razvojne i testne procese. Možemo biti sigurni kako već rade punom parom, jer su u Cupertinu već davno naučili da je puno lakše uništiti dobro ime nego izgraditi ga.

Nadamo se da će najavljene provjere unutar tvrtke dovesti do rješenja pa da iduće godine nećemo trebati izvještavati o problemima iz 2018.

Jesi li pročitala/o ovo?

Razvoj Apple Watch-a ide po rasporedu, i očekujemo da ćemo početi s prodajom u travnju. Moja očekivanja su visoka. Koristim ga svaki dan i obožavam ga i ne mogu živjeti bez njega.- Tim Cook

Tijekom današnjeg konferencijskog poziva u vezi prvog fiskalnog kvartala u 2015. godini, Apple-ov CEO Tim Cook je podijelio par novih detalja glede mogućeg datuma izlaska Apple... - Klikni ovdje!