imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Budućnost je ovdje!

Apple je predstavio iPhone X

Što će Apple učiniti s iPodom?


Apple se lansirao u javnu svijest sa svojim glazbenim playerom pod nazivom iPod. Tvrtka je mogla potpuno preoblikovati glazbenu industriju kroz iTunes zahvaljujući apsolutnom uspjehu ovog proizvoda. Međutim, ima li iPod još uvijek budućnost, i ako nema, zašto se još uvijek nalazi na policama trgovina?

Prvi proizvod koji je stvorio milje oko Apple proizvoda je vjerojatno iPod. Kada ste ga držali u rukama, mislili ste da je puno bolje imati proizvod s Appleovim logom nego bilo koji proizvod drugog brenda. To uopće nije slučajno, naravno, jer u Appleu su stavili veliki naglasak na stvaranje user-friendly softvera i jedinstvenog dizajna tijekom procesa razvoja u Cupertinu. To uključuje male stvari poput pažljivog dizajniranja i izvođenja pakiranja, ili korisnički priručnik i naljepnicu uključenu uz proizvode – iako nitko zapravo ne koristi naljepnice, otvaranje novog Apple proizvoda ne bi bilo isto bez njih.
01_what_will_apple_do_with_the_ipod

iPod nije bio samo glazbeni player ili “MP3 player” kao što su ljudi tada nazivali kompaktne digitalne uređaje za reprodukciju glazbe. iPod je bio osjećaj: imali ste 1000 pjesama u vašem džepu, i snježno bijeli par slušalica u ušima. Slušalice koje su imale sjajne poleđine su se vrlo lako izgrebale, ali mogli ste primijetiti osobu koja koristi iPod s kilometarske udaljenosti. Ovaj trend se polako probijao van granica SADa, i nije imao toliki kult oko sebe kao što je imao u zemlji podrijetla; međutim, vijest o iPhoneu se uskoro proširila diljem svijeta. Ljudi su počeli shvaćati da ne moraju imati duboko poznavanje informacijske tehnologije kako bi bili dio ovog osjećaja.

02_what_will_apple_do_with_the_ipod

Većina nas ima vrlo lijepe uspomene na iPod. Samo razmislite o tome: ovo je u osnovi bila ideja koja je iznjedrila najveću Appleovu ideju, iPhone, koji sada, uz reprodukciju glazbe, ima i odgovor na milijun i jedan problem koji možemo imati u životu. Situacija je bila prilično očita: ako ljudi imaju telefone koji im mogu dati isto ili čak bolje glazbeno iskustvo od onog koje im nudi iPod, onda će iPodi postati nepotrebni. Upravo to se i dogodilo. Ovaj tip metode konzumiranja sadržaja prema kojoj smo se počeli kretati s vremenom, bio je posve drugačiji od načina na koji smo mislili o glazbi, filmovima, serijama i TV programima prije 5 godina.

03_what_will_apple_do_with_the_ipod

Trenutno postoje tri iPod modela na Appleovoj paleti proizvoda: iPod shuffle, iPod nano i iPod touch. Nažalost, moramo priznati da nijedan od ova tri uređaja ne odgovara zahtjevima vremena u kojemu živimo, među kojima se nalaze bežične slušalice i streaming glazbe. Unatoč tome, iPod je i dalje “cool”: svi koji su imali iPod, zasigurno su kasnije kupili i iPhone, a tu su i oni sretni ljudi čiji iPodi još uvijek rade. Prava je rijetkost, ali ima ljudi koji još uvijek preferiraju slušati svoje omiljene albume na svom iPod nano uređaju umjesto na iPhoneu, većinom dok se bave sportom ili u situacijama u kojima bi se njihovi dragocjeni telefoni mogli naći u opasnosti. Upotreba iPoda u tim situacijama je posve opravdana

04_what_will_apple_do_with_the_ipod

Ipak, situacija iznenada postaje doista neopravdana ako razmislimo o tome tko uopće kupuje novi iPod ovih dana. Cijene se kreću od 408,99 kuna do 2520,90 kuna, što može biti malo iznenađujuće s obzirom na to da možete kupiti iPad, ili čak iPhone SE za cijenu 64GB iPod toucha, iako potonji neće imati puno prostora za pohranu koji može ponuditi. Cijena od 1331 kune za iPod shuffle također ne izgleda pretjerano prijateljski. Čini se kao da se život prestao kretati naprijed u Appleovom odjelu za razvoj iPoda – to jest, ako još uvijek imaju jedan. Nemojte pomisliti da Apple ne bi proizvodio iPode da ne vrijede troška proizvodnje; ipak, unatoč tome što je jednom bio najveći izvor prihoda tvrtke, njegova važnost je prilično mala ovih dana.

05_what_will_apple_do_with_the_ipod

Što se dogodi kada imate cijelu montažnu traku na kojoj proizvodite samo različite modele iPoda i vaš proizvod također ima odlično ime te je postao zaštitni znak i referentna točka za vašu tvrtku? Hoćete li sve zatvoriti i prekinuti prodaju? Naravno da ne. Nema nekog značajnijeg rivalstva unutar ove specifične kategorije tržišta i Apple vjerojatno uspijeva prodati dovoljno uređaja svake godine tako da trošak proizvodnje nije gubitak za tvrtku. Također, to bi mogao biti vrlo dobar razlog zašto cijene nisu opale tijekom godina: proizvedu par ovih uređaja, i prodaju samo par, ali trošak proizvodnje je ostao isti kao što je i bio prije 5-10 godina.

06_what_will_apple_do_with_the_ipod

Apple najvjerojatnije nema nekakvih dugoročnih planova za iPod. Pitanje je koliko dugo će trenutni modeli ostati na policama i od njih, iPod shuffle i iPod nano su dva zanimljivija, budući da 6-ta. generacija iPod toucha još uvijek ima softversku podršku. Ni to ne mora dugo potrajati; ipak, iPod je i dalje živ i zdrav u svom malom svijetu, hvala na pitanju.

Apple Inc. (AAPL)

Jesi li pročitala/o ovo?

Razvoj Apple Watch-a ide po rasporedu, i očekujemo da ćemo početi s prodajom u travnju. Moja očekivanja su visoka. Koristim ga svaki dan i obožavam ga i ne mogu živjeti bez njega.- Tim Cook

Tijekom današnjeg konferencijskog poziva u vezi prvog fiskalnog kvartala u 2015. godini, Apple-ov CEO Tim Cook je podijelio par novih detalja glede mogućeg datuma izlaska Apple Watch-a.