imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Testirali smo iPhone XS Max

Pogledajte kako radi na duže staze!

Sklopivi iPhone? | Mišljenje


Uređaji koji su zapravo sklopivi su službeno stigli. Hoće li se Apple pridružiti popisu proizvođača ili će gledati i učiti? Bi li uopće bilo potražnje za sklopivim iPhoneom?

U proteklih nekoliko tjedana, više Android proizvođača je predstavilo svoje sklopive uređaje. Već dulje vrijeme smo znali da će ovaj trenutak doći i vidjeli smo mnoge prototipe i koncepte. Ove godine su izašli iz faze testiranja i ti uređaji su zapravo lansirani.

Dakle, tehnologija je dosegla određenu točku gdje se proizvođači usude početi raditi s njom i predstaviti ju svojim korisnicima, preuzeti krivnju i sve što dolazi s njom. Drugim riječima, imaju dovoljno povjerenja u tehnologiju kako bi učinili svoje brendove boljima.

Foldable.News je pitao dizajnera Roya Gilsinga da stvori nekoliko koncepata sklopivog iPhonea koji su nas natjerali da se zamislimo, gdje bi se Apple nalazio na ovome tržištu i trendu. Ako to uopće možemo nazvati trendom.

Postoje dva glavna pitanja:

  1. Može li Apple to učiniti?
  2. Hoće li Apple to učiniti?

Počnimo s prvim. U ovom trenutku tehnološkog napretka, masovna proizvodnja sklopivih zaslona bi mogla biti moguća samo uz korištenje OLED zaslona. To je novost za Apple, budući da je prvi Apple uređaj s OLED zaslonom bio iPhone X. A većinu zaslona koju su koristili proizvodi njihov veliki rival, Samsung. Uglavnom zbog toga što su najbolji.

Dok Apple ne pokrene vlastitu tvrtku za proizvodnju zaslona, većinu potrebnih dijelova bi morali kupiti od Samsunga. Ali većina analitičara smatra da Samsung nema namjeru podijeliti svoj pažljivo održavani razvoj sa svojom konkurencijom. Ako je to točno, Appleu preostaje samo jedna mogućnost, a to je da izmisle svoj sklopivi zaslon i sami ga proizvode.

Očito, Apple ima dovoljno sredstava i ljudskih resursa da to ostvari – ako već nisu. Stoga tehnologija zapravo ne može predstavljati prepreku u tako velikoj tvrtki. I tu smo došli do drugog pitanja. Da li ju stvarno žele?

Najvjerojatnije su o tome razmišljali, budući da su držali mnoštvo povezanih patenata. Možda skrivaju i nekoliko prototipa u svojim tajnim laboratorijima. Ali to nisu čvrsti dokazi, jer znamo da Apple radi na mnogim različitim opcijama.

Appleov stav o sličnoj tehnologiji prilično je mješovit. S jedne strane, i više su nego inovativni. Od iPhonea, Apple Watcha, pa sve do Face ID-a, povijest tvrtke popločana je novim revolucionarnim tehnologijama.

S druge strane, imaju naviku biti konzervativni s naprednim tehnologijama i trendovima. Na primjer, tu je OLED. Koja je razlika između implementacije Face ID-a i OLED panela?

Ima nekoliko razloga zašto su OLED iPhone uređaji ušli na tržište s nekoliko kašnjenja. Jedan od njih je i taj da tehnologija nije dosezala određenu točku gdje bi mogla zadovoljiti Appleove standarde kvalitete. Prisjetimo se samo diskoloracije na zaslonima, problema s pikselima i drugih stvari. Nema mjesta za rasprave, jer se Apple već posvetio pristupu da će radije kasniti, ali pritom biti najbolji na tržištu.

Tako Apple pravi razliku između tehnologija na temelju mogućih potreba njihovih korisnika. Pokrenuli su Face ID zato što su bili uvjereni da će čak i prva verzija biti bolja od Touch ID-a. Napustili su OLED tehnologiju jer su u tom trenutku možda mislili da je iPS tehnologija bila bolja i prelazak na OLED ne bi značio korak naprijed.

Međutim, to ne znači da su sami donijeli te odluke. Neprestano su pratili tržište i trenutno stanje tehnologije. A kada su odlučili da je vrijeme, ušli su na tržište. To je Appleova strategija, koja većinom vremena radi prilično dobro.

Appleova najvrjednija imovina je ime njihovog brenda koji se povezuje s pouzdanim, dosljednim, elegantnim, luksuznim i drugim atributima. Neće riskirati svoj status predstavljanjem tehnologija koje bi u jednom trenutku mogle propasti. Dugoročno gledano, čini se da to funkcionira a ako korisnici nastavljaju zahtijevati ovu tehnologiju ili uređaje, onda će pokušati. Ne prije.

I nemojte zaboraviti da uz hardver, to zahtjeva i novi softver koji bi učinio sklapanje zaista učinkovitim. Iako je tu iOS sa svojim verzijama za mobitele i tablete, nije spreman za prebacivanje između njih unutar sekunde. Prema mišljenju kritičara, taj problem postoji i u nedavno predstavljenim uređajima. Imati spreman hardver je jedna stvar, ali što je sa softverom?

Samo je pitanje vremena. Ali kladili bismo se da sklopivi iPhone uređaji neće biti predstavljeni unutar 1.5 godina. Radije bismo rekli da nikada neće biti lansirani. I to nije nikakav problem…

iPhone Xs

Jesi li pročitala/o ovo?

Razvoj Apple Watch-a ide po rasporedu, i očekujemo da ćemo početi s prodajom u travnju. Moja očekivanja su visoka. Koristim ga svaki dan i obožavam ga i ne mogu živjeti bez njega.- Tim Cook

Tijekom današnjeg konferencijskog poziva u vezi prvog fiskalnog kvartala u 2015. godini, Apple-ov CEO Tim Cook je podijelio par novih detalja glede mogućeg datuma izlaska Apple... - Klikni ovdje!