imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Napokon je stigla prva javna beta verzija iOS-a 12

Hoćete li i vi isprobati beta verziju?

Siri kao žrtva perfekcionizma


S nadolazećim lansiranjem HomePoda, brojne kritike o Appleovoj virtualnoj pomoćnici ponovno su došle u središte pozornosti. Sada jedan od utemeljitelja Siri objašnjava zašto se to događa.

Kada je 2011. godine Apple lansirao svoju virtualnu pomoćnicu kao jednu od značajki iPhonea 4s, cijeli svijet bio je ugodno iznenađen. Razgovaranje s vlastitim mobitelom bilo je poput prave znanstveno-fantastične čarolije. Sljedećih nekoliko godina, Apple je marljivo radio na toj tehnologiji, a ubrzo su dobili i konkurenciju u vidu drugih tvrtki koje su se pridružile tom tržištu sa svojim rješenjima te tako potvrdile valjanost i korisnost samog koncepta. Zbilja se isplatilo imati virtualnog pomoćnika.

Kako je vrijeme prolazilo, Siri je prestala biti simpatičan dodatak te postala važan dio pametnog telefona – korisnici su, opravdano, očekivali da će se nadograđivati svake godine, poput kamere i performansi. Međutim, jasno je da je Apple zakazao u tom pogledu jer razvoj Siri ide vrlo sporo, a usluga je u potpunosti dostupna u tek nekoliko država. Taj problem osobito je dobio na važnosti u kontekstu HomePoda, čije se lansiranje uskoro očekuje.

Norman Winarsky, jedan od ljudi odgovornih za stvaranje Siri, iznio je svoje mišljenje o toj temi. Ponajviše je govorio o različitim idejama za razvoj Siri prije i nakon što je pomoćnica postala Appleovo vlasništvo. Prema njegovom mišljenju, virtualna pomoćnica trebala je biti iznimno inteligentna u nekoliko područja, primjerice u kontekstu zabave ili putovanja, i trebala se razvijati postepeno, bez gubljenja na kvaliteti.

Međutim, danas vidimo da je Siri postala pomoćnica za sve, ali, istovremeno, kao da nam ni u čemu ne može pomoći. Evo kako je Winarsky to sročio:

Ovo su ozbiljni problemi, a kada ste vi tvrtka koja ima korisničku bazu od gotovo milijardu ljudi, ti problemi brzo postaju sve ozbiljniji. Vjerojatno teže razini savršenstva koju ne mogu doseći.

Drugim riječima, Winarsky smatra da je glavni problem Applea njihova težnja perfekcionizmu: toliko su visoko podigli ljestvicu da je više ni sami ne mogu doseći. Greg Joswiak još je u rujnu prošle godine vrlo jasno objasnio koja je poanta Siri – naime, opisao je pomoćnicu kao „stroj koji radi što mu se kaže“. Kada bi napokon odustali od napora da Siri zna sve, možda bi ona znala raditi samo neke stvari, ali radila bi ih vrhunski.

To bi zasigurno zadovoljilo korisnike.

Razvoj Siri započeo je 2008. godine, kao jedan od projekata tvrtke SRI International, na čelu s Winarskyjem. Stvari su očito išle u dobrom smjeru jer se prva Siri aplikacija za iOS pojavila 2010. godine. U videu možete vidjeti za što je sve pomoćnica bila sposobna prije no što ju je preuzeo Apple. Samo dva mjeseca nakon pojavljivanja aplikacije u App Storeu, Apple je preuzeo tvrtku, povukao aplikaciju iz ponude te predstavio vlastitu verziju Siri kao dio sustava s iPhoneom 4s.

Svi znate kako su se stvari razvijale nakon toga. Sada nam samo preostaje vidjeti što nam slijedi.

Izvor: MacRumors

iPhone RED

Jesi li pročitala/o ovo?

Razvoj Apple Watch-a ide po rasporedu, i očekujemo da ćemo početi s prodajom u travnju. Moja očekivanja su visoka. Koristim ga svaki dan i obožavam ga i ne mogu živjeti bez njega.- Tim Cook

Tijekom današnjeg konferencijskog poziva u vezi prvog fiskalnog kvartala u 2015. godini, Apple-ov CEO Tim Cook je podijelio par novih detalja glede mogućeg datuma izlaska Apple... - Klikni ovdje!