imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Testirali smo iPhone XS Max

Pogledajte kako radi na duže staze!

Recenzije igara za kraj godine: tamna strana App Storea

Zbog Appleovih strogih regulacija, izbor aplikacija u App Storeu sve je više ograničen, osobito u usporedbi s, primjerice, Google Playom. Međutim, to ne znači da ne možemo naći aplikacije lošije kvalitete. Stoga smo ovu godinu odlučili zaključiti recenzijama igara iz mračne strane App Storea.

Iako su blagdani, odlučili smo zaroniti u močvaru loših aplikacija. Možda su najbolji primjeri razne loše kopije Grand Theft Auto serijala, koje pokušavaju osvojiti korisnike odabirom sličnih naslova i tema te nabrijanim promotivnim slikama. U nastavku predstavljamo četiri zanimljiva primjera upravo iz te skupine…

Mad City Gangs: Nice City

Mad City je zapravo cijeli serijal, ali izdvojio sam Nice City jer mu je naziv gotovo identičan kultnom GTA-u Vice City. Prema opisu, autor mu je Dmitry Gavrlilov. Međutim, moja potraga za razvojnim programerima tog imena bila je uzaludna – našao sam samo hrpu kazahstanskih košarkaša.

Kada pokrene Nice City, igra odmah trži pristup vašoj lokaciji, što je u najmanju ruku neobično jer se radi o izvanmrežnoj akcijskoj igri. „Zabava“ počinje nakon kratke uvodne razine, u kojoj morate upucati neke policajce u podzemnom parkiralištu. Grafika se u početku čini podnošljivom, ali sinkronizacija je bolno loša. Glume nema ni u tragovima, kvaliteta zvuka je nikakva, a slavenski naglasak toliko je napadan da bi ga čuli i gluhi.

Kada napokon izađete na ulicu, prvo što vidite jesu manjkavosti u grafici. Grad je potpuno napušten, vidite tek neke nepomične elemente, poput kanti za smeće i rasvjetnih tijela. Okolo lutaju uvijek isti ljudi, a sve su žene upola manje od muškaraca (možda je to osobni ukus našeg Dmitryja). Meni je najbolji prebijeni beskućnik, koji je ujedno i trgovac oružjem te vam svoju bogatu ponudu otkriva u skrovitoj ulici. Tko zna, možda je taj izgled odrpanca s masnicom na oku samo krinka, ali stvarno ne izgleda kao klasičan tip od kojeg biste kupili pištolj. Ali barem je cool.

Naravno, igra gotovo uopće ne sliči screenshotovima koje vidite u App Storeu. Također, očito nije najbolje optimizirana jer često zablokira mobitel i dosta ga dobro zagrije. Povrh svega ovoga, stalno vam stižu reklame, čime se pojačava dojam da gledate Krim Tim na RTL-u. U svakom slučaju, jedina nice stvar u Nice Cityju nalazi se u naslovu.

Maiami Crime Simulator 3

Još jedna igra nadahnuta Vice Cityjem, ali tu će vezu prepoznati samo korisnici vrhunskih asocijativnih vještina. Naime, Miami je ekvivalent originalnom Vice Cityju, ali iz nekog bizarnog razloga, umjesto Miamija, imamo Maiami. Razvojni programer je Naksis OOO, o kojem se također ne može naći apsolutno ništa na internetu.

U usporedbi s Nice Cityjem, teksture su ljepše (iz auspuha čak izlazi dim!), ali grad je još prazniji. Dijelovi razine učitavaju se vama pred očima, ali barem nema zamrzavanja ili pregrijavanja uređaja. U postavkama možete upravljati samo glasnoćom glazbe u igri, što je interesantno jer u Maiami Crime Simulatoru 3 nema glazbe.

Nema nikakvih opisa igre. Svaki put kada je otvorite, kreće s istog mjesta: skočite na motor i nađete se usred ulice s Latino gangsterima i ženama u kostimima. Jednoga od njih srest ćete u svakoj ulici, pa ne možemo reći da je Maiami osobito naseljen grad.

Svoje suparnike možete udarati, a vrhunac vašeg umijeća jest skok nadahnut Chuckom Norrisom – kako se radi o posebnom pokretu, za njega imate i posebnu tipku. Ako vam dosadi voziti se na motoru, možete ući u neki od automobila koji nađete na ulici. Uvijek možete doći do viših razina, iako meni nije jasno koje su prednosti toga. Nije mi pošlo za rukom shvatiti poantu ove igre, a tijekom testiranja nisam naišao ni na kakvu promociju ili ponudu da nešto kupim. Da zaključim, iako jednostavna i ne osobito kvalitetna, u usporedbi s Mad Cityjem, ova je igra barem simpatična.

Crime City Police Car Chase: Auto Theft & Real Action Shooting Game

Nema službene nagrade za najduži naslov u App Storeu, ali da postoji, dodijelili bi je ovoj igri. Prema opisu danom u glavnom izborniku, naslov je sada promijenjen u Crime City Police: Car Chase, što je zanimljiv preokret. Inače, autor ove igre, Usman Sheikh, nije osobito dobar u engleskom. Već u prvoj misiji imate zadatak ukrasti auto, samo što umjesto „steal“ piše „steel“. Tko zna, možda treba očeličiti neki auto?

Naslov, koji dobiva posebnu dimenziju kada koristimo skraćenicu CCPCC:AUTRASG, obično ima neke veze s misijama, ali meni je igra ostavila tako loš dojam da sam uspio odraditi samo jedan zadatak. Iako je grafika bolja nego u prethodna dva slučaja, upravljanje je loše, reklame vas napadaju na svakom koraku, a elektronička glazba iz 90-tih čini cijelo iskustvo upravo nepodnošljivim. Ako se želite sami uvjeriti u to koliko je ova igra loša, toplo vam preporučujem da prvo stavite neki ad blocker.

San Andreas Crime City

Iako smo opet u Crime Cityju, ova igra nema nikakve veze s prethodnom. Barem je autor drugačiji: u ovom slučaju imamo Muhammada Yasara Khana. Ali San Andreas je definitivno pametan odabir jer se kod pretraživanja najpopularnijih GTA mobilnih igara ova igra isto pojavljuje. Ako vas ime nije odmah osvojilo, u glavnom će vas izborniku dočekati NPC iz igre Rockstar. Ali čini se da je San Andreas zapravo skrovita njemačka provincija jer u ovoj igri imate samo Porsche vozila s oznakom D na registarskim pločama.

Grad je okružen pješčanim plažama, ali po njima možete voziti kao po asfaltiranoj cesti. Štoviše, možete vi ući i u vodu, ali onda ćete se sigurno izgubiti. Grafika čak i nije tako loša, ali slika ponekad uzme pauzu, a i mobitel se zna zagrijati. Auto gotovo u pravilu posvuda zapinje, a ako nekoga udarite, stane na mjestu. Ja sam izdržao pet minuta igre. Ako želite iskusiti sasvim drugačiji San Andreas, igrajte originalnu verziju naopako jer ovu igru ne bih nikome preporučio.

Pišući ovaj članak, morao sam se kontrolirati da ne nastavim s listom. Primjerice, izostavio sam Mad City Crime, Criminal Russia 3D Gangsta Way, City Gangster, Urban City Car Gang Crime Wars 3D i još mnogo njih. Ovom prilikom nema uobičajenih poveznica za preuzimanje jer ne želim da itko preuzme ijednu od ovih igara. Njihovi će autori još i pomisliti da su uspješni. Srećom, ovakve se igre rijetko mogu naći na top listama, ali dokazuju da ima korova i u App Storeu. Barem one vrste koja guši dobar ukus.

iPhone XR zimska promocija

Jesi li pročitala/o ovo?

Razvoj Apple Watch-a ide po rasporedu, i očekujemo da ćemo početi s prodajom u travnju. Moja očekivanja su visoka. Koristim ga svaki dan i obožavam ga i ne mogu živjeti bez njega.- Tim Cook