imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Napokon je stigla prva javna beta verzija iOS-a 12

Hoćete li i vi isprobati beta verziju?

MIT odnio tehnologiju samovozećih automobila na novu razinu


Trenutna tehnologija samovozećih automobila omogućuje točnu i sigurnu vožnju na glavnim prometnicama i uz odgovarajuće prometne znakove. Ali kakva je situacija na sporednim cestama? MIT ima nevjerojatnu ideju…

Samovozeći automobili rijetko se mogu vidjeti na sporednim cestama. Trenutna tehnologija to im ne omogućuje. Razlog je to što se čitav sustav temelji na prepoznavanju prometnih znakova i oslanjanju na vrlo detaljne 3D karte. Bez toga, strojevi bi bili potpuno slijepi.

Automobili koriste te karte kako bi točno znali gdje su te kako se trebaju ponašati u prisutnosti novih prepreka, poput pješaka i drugih vozila. Potreba za detaljnim 3D kartama ograničava prostore na kojima samovozeći automobili mogu funkcionirati.

Ali nisu sve ceste savršene i označene prometnim znakovima. Ako je cilj razviti potpuno autonomna vozila budućnosti, ovaj se problem ne može zanemariti. Srećom, MIT ima odličnu ideju koja je trenutno u testnoj fazi, ali koja bi mogla donijeti rješenje.

Istraživači Laboratorija računalnih znanosti i umjetne inteligencije Instituta tehnologije u Massachusettsu pronašli su način da se samovozeći automobili kreću bilo kojim cestama koristeći samo GPS i LIDAR (Light Detection and Ranging) podatke.

Tehnologija prozvana MapLite testirana je uživo na neasfaltiranoj stazi u Massachusettsu, a rezultati su zbilja obećavajući. Koristili su jednostavan Toyota Prius, ojačan spomenutim LIDAR i IMU (Internal Measurement Unit) senzorima.

MapLite koristi senzore za sve aspekte navigacije, oslanjajući se isključivo na GPS podatke za grubu procjenu lokacije automobila. Sustav prvo određuje konačnu destinaciju te takozvani „lokalni navigacijski cilj“, koji mora biti u vidljivom dometu automobila. Njegovi senzori percepcije potom generiraju put kojim će vozilo doći do te točke, koristeći LIDAR kako bi procijenili gdje se nalaze rubovi ceste. MapLite može to napraviti i ako nema fizičkih oznaka ceste, pretpostavljajući da će cesta biti relativno ravnija od okolnih površina.

Nemamo nikakvih informacija o komercijalnoj upotrebi ove tehnologije, ali razvojni su je programeri već predstavili na međunarodnoj konferenciji o robotici, pa možda nećemo dugo čekati da veliki proizvođači automobila osmisle način kako iskoristiti ovu inovaciju.

Izvor: The Verge

iPhone RED

Jesi li pročitala/o ovo?

Razvoj Apple Watch-a ide po rasporedu, i očekujemo da ćemo početi s prodajom u travnju. Moja očekivanja su visoka. Koristim ga svaki dan i obožavam ga i ne mogu živjeti bez njega.- Tim Cook

Tijekom današnjeg konferencijskog poziva u vezi prvog fiskalnog kvartala u 2015. godini, Apple-ov CEO Tim Cook je podijelio par novih detalja glede mogućeg datuma izlaska Apple... - Klikni ovdje!