Luca Maestri komentirao je Appleovu trenutnu situaciju

Luca Maestri komentirao je Appleovu trenutnu situaciju

#Vijesti
2017. 02. 15.
Appleov glavni menadžer financija, Luca Maestri, dao je opširne odgovore na pitanja koja se tiču tvrtke na Goldman Sachs Technology and Internet Conferencu 2017. Govorio je o Kini, usporavanju porasta iPhonea, uslugama, istraživanju i razvoju, Apple Campusu 2 i Apple Watchu.

Kada je upitan za iPhone uređaje, Maestri je rekao kako prodaja ponovno raste, što najbolje pokazuju rekordni rezultati Q1 izvještaja. Smatra kako je prodaja iPhone 7 Plus modela, koja je bila bolja nego što su očekivali, imala snažnu ulogu u ovom uspjehu, a kao jedan od razloga naveo je dvostruku kameru na uređaju. Spominjao se i rast same tvrtke, ne samo u smislu prodaje iPhonea. Maestri smatra kako konstantan porast tržišta sadrži sjajne mogućnosti za Apple, pa možemo očekivati još veći porast.

Luca Maestri komentirao je Appleovu trenutnu situaciju

Pričao je i o Kini, jer neki analitičari kažu kako stvari ne idu toliko dobro u ovom području, barem ne onako kako je tvrtka zamišljala. Ali, u Appleu se ne slažu s time: unatoč laganom padu prodaje prošle godine, Maestri je naglasio dva podatka vezana uz Kinu. Appleov promet povećan je s 3 milijarde na 48 milijardi dolara od 2010. do 2016. godine, a postigli su 50% tog porasta od 2014. do 2016. godine. Na ovom tržištu vide ogroman potencijal, kao i porast prihoda od usluga.

Nema sumnje kako sličan razvoj situacije žele i na dugim područjima. Tvrtka treba dodatan prihod od Apple Musica, iTunesa i App Storea. Apple ponosno govori kako Apple Music raste vrlo brzo, a nadaju se kako će područje streaminga narasti dvostruko u idućih 4 godine, jer su streaming usluge trenutno vrlo popularne. Maestri je dodao kako ova procjena još nije sigurna, ali uspjeh App Storea i Apple Musica u 2016. godini daje im nadu.

Luca Maestri komentirao je Appleovu trenutnu situaciju

App Store zaista sjajno posluje, kvaliteta i kvantiteta sadržaja raste konstantno. Što se tiče glazbe, treba uzeti u obzir kako smo mi najveći u digitalnoj glazbi, kada kombinirate naš model preuzimanja s uslugom streaminga, koja dolazi od kupnje Beatsa i trenutno dobiva zamah. Kombinacijom ove dvije usluge, definitivno smo broj jedan na tržištu glazbe. Imamo dugotrajnu povezanost s glazbom, a riječ je o jednoj od glavnih funkcija zbog koje naši korisnici kupuju naše uređaje. Želimo imati najbolju ponudu, a smatramo da ju zapravo trenutno i imamo.

Na pitanje koliki dio glazbenog tržišta zauzima Apple, Maestri je odgovorio kako bi prema njemu Appleov udio tržišta iznosio 38-40%. Smatra kako je ovaj dio tvrtke u sjajnim rukama, a financijski su na dobrom putu. Kad smo već kod financija, dobili smo odgovor na vrlo uzbudjivo pitanje: na što se sve troši novac za istraživanje i razvoj? Kratak odgovor je: proširenje ponude proizvoda i ulaganje u usluge.

Luca Maestri komentirao je Appleovu trenutnu situaciju

Dugačak odgovor je kako novac ide u razvoj sve više procesora i čipova. Ni ne znamo koliko se čipova nalazi u našim telefonima, satovima, prijenosnim računalima, pa čak i slušalicama. Mnogo, a riječ je o vrlo skupim stvarima.

Ovih dana sami razvijamo više fundamentalnih tehnologija nego što smo to činili prije nekoliko godina, kada smo više surađivali s drugim proizvođačima, barem što se tiče procesora i senzora. To nam je vrlo važno jer možemo pomicati granice inovacija, a možemo bolje kontrolirati vrijeme proizvodnje, cijenu proizvodnje i kvalitetu. Gledamo na to kao na sjajan strateški ulog.

Luca Maestri komentirao je Appleovu trenutnu situaciju

Apple Watch je također spomenut: Maestri je govorio o vrlo uspješnom kvartalu, a cilj je u budućnosti održati porast potražnje u ovoj kategoriji. Također se očekuje kako će Beats i AirPods proširiti Appleov udio na tržištu nosivih dodataka. Bit će i mnogo interesa za Apple Campus 2, ali tvrtka još uvijek ne zna na koji način će primati posjetitelje.

Izvori: Apple i 9to5mac

Komentiraj