imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Budućnost je ovdje!

Apple je predstavio iPhone X

Koja je prava konkurencija HomePodu?


Pogrešno je uspoređivati Appleov novi zvučnik s glasovnim zvučnicima koji su sve popularniji na tržištu.

Tržište glasovnih zvučnika je vjerojatno jedini segment hardwarea koji je nastao iz ničega, i u osnovi, sve veće tech tvrtke su ušle u utrku. Mnogi smatraju da se Apple malo kasno pridružio zabavi, da i ne spominjemo kako će ovaj Božić nedostajati u prodajnim brojevima HomePoda.

Međutim, jedna stvar je sigurna: vijesti u zadnje vrijeme nisu nužno prenosile istinu, a cilj i tržište HomePoda bit će drugačiji od konkurencije. Apple već vlada tržištem glasovnih asistenata: Siri se nalazi na milijunima njihovih proizvoda koje imamo u našem džepu, rukama ili ispred nas. I dok tech novinari proglašavaju milijune prodanih Alexa zvučnika uspjehom, čak i Apple Watch, koji je obično zanemaren, ima veću prodaju.

Također moramo priznati da Apple zapravo nije postavio HomePod na mjesto na koje ga je svrstao tisak. Možemo reći da zaostaju na tržištu glasovnih zvučnika, no HomePod je prvenstveno dizajniran da bude zvučnik u Appleovom eko-sustavu, povezujući se više s Apple Musicom nego sa Siri. (Ovo je u osnovi dobra vijest, jer iako Siri već zna mnogo jezika, još uvijek postoji i mnogo onih koje ne zna.)

S druge strane, druge tvrtke su imale cilj uvesti što jeftinije uređaje u kućanstva. Ti uređaji su dobri za postavljanje alarma ili adekvatno slušanje glazbe. Amazon bi želio da kasnije putem njihovog uređaja obavljamo kupovinu. Google bi želio znati više o našim navikama koje mogu analizirati i prodati. Nasuprot tome imamo HomePod, koji neće biti jeftin i koji stavlja veći naglasak na proizvod nego na sami zvučnik zahvaljujući inteligentnim rješenjima poput mapiranja okoliša.

Istina je da Apple sve više i više spominje Siri u vezi s HomePodom, zbog konkurencije koja se pojavila na tržištu. Vjerojatno su shvatili da neće biti dovoljno da Siri pomaže samo pri reprodukciji glazbe jer je konkurencija stekla prednost. Morat će sve sinkronizirati jer postoji stvarna potražnja za time.


Nastat će vrlo nezgodna situacija ako se tijekom testiranja ispostavi da HomePod ima jednako dobru kvalitetu zvuka kao i drugi glasovni zvučnici koji koštaju samo djelić njegove cijene. Međutim, ako dobijemo bolju kvalitetu zvuka kao u slučaju Beoplay M3-a, jednostavan proces instalacije kao i onaj koji imaju AirPods, te ako ćemo njime moći upravljati uz pomoć Siri, onda možemo razgovarati o kućnom zvučnom sustavu za koji vrijedi platiti toliku cijenu.

Isto tako, i kašnjenje možemo shvatiti kao pozitivan znak budući da su dva druga Appleova proizvoda, AirPods i iPhone X, nedavno kasnili, a pokazali su se nevjerojatnima.

Mnogi kažu da je upravljanje glasom korisničko sučelje budućnosti. Sumnjamo da bi ono moglo postati primarna platforma, jer postoji milijun razloga zbog kojih ne biste rekli naredbu na glas, ali to bi mogla biti realna buduća slika mnogih kućanstava. Sljedeće godine ćemo saznati ako i gdje se HomePod uklapa u sve to.

Izvori: AppleInsider, iMore

Apple Inc. (AAPL)

Jesi li pročitala/o ovo?

Razvoj Apple Watch-a ide po rasporedu, i očekujemo da ćemo početi s prodajom u travnju. Moja očekivanja su visoka. Koristim ga svaki dan i obožavam ga i ne mogu živjeti bez njega.- Tim Cook

Tijekom današnjeg konferencijskog poziva u vezi prvog fiskalnog kvartala u 2015. godini, Apple-ov CEO Tim Cook je podijelio par novih detalja glede mogućeg datuma izlaska Apple Watch-a.