Kako je Steve Jobs spasio Nike

Kako je Steve Jobs spasio Nike

#Vijesti
2017. 03. 29.
Partnerstvo između tvrtki Apple i Nike traje već desetak godina. Ali, malo ljudi je svjesno činjenice kako Nike upravo ovom partnerstvu može zahvaliti na tome što su ostali jedna od vodećih tvrtki sportske opreme na tržištu.

Kada je Mark Parker preuzeo Nike 2006. godine, ova tvrtka je naizgled bila jedna od najuspješnijih tvrtki na svijetu. Ali, tvrtka nije bila toliko snažna kako su mnogi smatrali. Imali su uspješan brend, ali nisu znali kako prilagoditi digitalnu strategiju za stotine tisuća proizvoda koje su imali u ponudi. Parker je pitao Stevea Jobsa za pomoć tijekom telefonskog poziva koji je zauvijek promijenio odnos između Nikea i Applea.

Nike radi neke od najboljih proizvoda na svijetu. Proizvode koje ljudi zaista žele. Ali, također rade mnogo užasnih proizvoda. Riješite se tih loših proizvoda i fokusirajte se na dobre proizvode.

Kako je Steve Jobs spasio Nike

Steve je smatrao kako bi svi trebali raditi sve što mogu kako bi postigli najbolji mogući rezultat. Nike je bio na vrhu tržišta sportske opreme: bez obzira o kojem sportu pričamo, brend je bio prvi koji je mnogima pao na pamet. Apple je uspio postati popularan uspjehom iPoda. Tvrtku su karakterizirali pouzdani i inovativni proizvodi, a logo odgrižene jabuke postao je nevjerojatno popularan, te je takva situacija i danas.

Bio je u potpunosti u pravu. Morali smo urediti ponudu. – izjavio je Parker

Umjesto predstavljanja novih proizvoda na slabim temeljima tehnologije, napravili su najbolju moguću odluku u Nikeu: stupili su u partnerstvo s Appleom, a partnerstvo, koje uspješno traje do današnjeg dana. Stoga, Jobs nije samo dao sjajan savjet Parkeru, nego su sklopili partnerstvo koje je bilo sjajno za obje tvrtke. Nike+ proizvodi kasnije su postali jedni od glavnih proizvoda u ponudi tvrtke, a dodaci za iPod također su bili vrlo uspješni.

Kako je Steve Jobs spasio Nike

Nije slučajno Parker pitao upravo Jobsa za savjet, jer je Apple prije imao slične probleme. Prva stvar koju je Steve Jobs napravio nakon što se vratio iz svojih avantura u Pixaru i NeXT-u je ukidanje 70% proizvoda u ponudi. Apple je okrenuo gubitak od milijardu dolara u zaradu od 309 milijuna dolara. Jobs je smatrao kako je Apple počeo padati zbog ogromne količine mogućnosti, jer su brojne ideje za proizvode oduzimale puno novca, vremena i energije, a nisu vraćale profit.

Steve je preusmjerio energiju na prioritetne projekte i objasnio je zaposlenicima kako tvrtka ne može biti savršena u svemu što radi, nego moraju vrhunski raditi jednu stvar. Apple je imao samo jedan proizvod, Apple I, tijekom Jobsovog prvog vodstva. Njihovi inženjeri mogli su vidjeti najbolja rješenja za svoje proizvode, jer su se fokusirali samo na jedan problem u jednom trenutku. Jobs je smatrao kako je preveliki rizik posvetiti vrijeme i novac na proizvode koji su dobri, ali nisu najbolji.

Kako je Steve Jobs spasio Nike

Možda vam se to čini čudno, pogotovo ako pogledamo neke trenutne Appleove proizvode, ali neki proizvodi su ipak maknuti iz ponude. Sjetite se Thunderbolt zaslona: nisu ga mogli nadograditi, ili im se ne bi isplatilo, pa su odlučili dopuniti ponudu s LG zaslonima koji imaju prihvatljivu cijenu, sjajnu kvalitetu i dobar prikaz boja. U isto vrijeme, napravili su novi proizvod u obliku Apple Watcha, koji nema rivala u kategoriji pametnih satova, što je očito u statistici Appleove prodaje.

Izvor: Quartz

Komentiraj