imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Budućnost je ovdje!

Apple je predstavio iPhone X

Jesmo li zaista cool ako koristimo iPhone?


Vjerojatno ne trebamo nikome objašnjavati teoriju da su korisnici iPhonea jako popularni i cool, te da nesumnjivo drže sve konce u rukama. Je li to stvarno istina? U ovom ćemo članku pokušati pronaći uzročno-posljedične veze koje stoje iza ovog mišljenja te otkriti što je zapravo točno.

Kult iPhonea

Apple je do sada stvorio pravi kult oko samog uređaja, slično kao i za iPod prije toga. Još su 2007. godine proširili virus koji je do danas zarazio na stotine milijuna korisnika, a taj broj i dalje ubrzano raste. Činjenica jest da iPhone ima nekakvu magičnu privlačnost, kao i gotovo svaki drugi Appleov proizvod. Radi se o neobjašnjivom osjećaju zbog kojeg svi žele posjedovati najnoviji model, bez obzira na cijenu. Imamo li zaista toliku potrebu za najnovijom tehnologijom? Postoji li zbilja toliko ljudi koji mogu priuštiti dati toliko novca? Uostalom, je li stvarno važno na kakav mobitel trošimo više stotina dolara?

01

Pa, istraživanja su pokazala da su odgovori na sva ta pitanja pozitivni. Appleov mobitel osobito je popularan među poslovnim ljudima i tinejdžerima. Taj skupi pametni telefon prvenstveno funkcionira kao dodatak ili alat, nešto što koristimo svaki dan, a tek onda kao statusni simbol. Dio je cjelovite slike koju imamo o sebi, a na temelju koje smatramo da nas drugi prosuđuju. Maleni logo jabuke koji se pojavljuje na par mjesta može imati veliki utjecaj: neki ljudi vjeruju da je korisnicima iPhonea lakše uspeti se na društvenoj ljestvici te da su cool samo zbog svog mobitela. S druge strane, neki ljudi smatraju da je kupovanje iPhonea snobovski potez te bacanje novaca, jer postoje mobiteli koji su bolji, a jeftiniji.

Tvrtka Piper Jaffray provela je istraživanje 2016. godine, koje pokazuje da su mladi ljudi posvećeni Appleu više nego ikada do sada. Broj korisnika iPhonea među tinejdžerskom populacijom 2014. godine porastao je s 48% na 61%. To je dvostruko veća brojka u odnosu na podatke iz 2012. Još je važnije to što čak 61% ispitanika vjeruje da će sljedeći mobitel koji namjeravaju kupiti biti iPhone. Ljudi koji kupuju iPhone nisu štreberi, nego kuleri – uostalom, dizajn je privlačniji faktor od tehnoloških specifikacija. Apple stvarno pravi prekrasne uređaje, iako neki smatraju da je sadašnji dizajn pomalo dosadan.

02

Odakle ta ogromna popularnost?

Točno je da raznolikost Androidnog operativnog sustava daje korisnicima više slobode i mogućnosti od zatvorenog sustava kojeg je Apple osmislio za iPhone – iako ne žele svi toliku slobodu. Većinu ljudi ne zanima koliko jezgri ima procesor te kakva je vrsta kamere u mobitelu, jer njima takve brojke obično ništa ne znače. Ako proširimo takvo stajalište na druge aspekte našeg života, očigledno je da rijetko razmišljamo u brojkama, jer postoje brojni faktori važniji od njih. Obični ljudi nisu štreberi, a Apple im se obraća jezikom kojeg razumiju. GHD? 4K zaslon? Ne zanima nas to. Zaslon Retina, Touch ID, dodaci Magic – sve je to čarolija, a ne tehnologija. Apple pokušava prenijeti upravo tu poruku i zbilja se trude prezentirati svoj uređaj kao produžetak našeg života, a ne znanstvenu fantastiku.

03

Osim toga, iOS je najvažnija platforma za razvojne timove i najviše se isplati razvijati programe za nju. Gotovo se nikada nije dogodilo da je predstavljena igra za Android prije no što se pojavila u obliku za iOS – obično se svari odvijaju u obrnutom smjeru. Nemojmo zaboraviti ni da se radi o operativnom sustavu koji je iznimno naklonjen korisnicima: iOS je najlakši za upotrebu, a Apple je dobio i najviše ocjene za UX. iPhone pruža vrlo složeno korisničko iskustvo, koje do danas nitko nije uspješno imitirao. Bilo bi logično pretpostaviti da je platforma Windows Phonea najjednostavnija, ali to u praksi nije točno.

Moć dodataka neopisivo je velika. Apple nudi ogroman broj maski, što garantira da će svatko pronaći točno ono što mu odgovara. Osim toga, na tisuće tvrtki proizvodi te maske. To su stvari koje nam daju osjećaj da je nešto stvarno naše, one čine naš iPhone jedinstvenim i samo našim. Stoga nije ni čudo da odjednom počnemo kupovati sve više Appleovih proizvoda. Jednog dana može se dogoditi da ćemo otvoriti ormar i da će nas doslovno zatrpati hrpa čuvenih bijelih kutija. Kada jednom okusite taj osjećaj, ne možete prestati – samo se želite okružiti Appleovim proizvodima koji vas doslovno neraskidivo vežu uz iPhone. Ako imate Mac, iPad, Apple Watch i/ili Apple TV, gotovi ste: svi ti uređaji ne mogu funkcionirati bez iPhonea.

Sve počne kada kupite svoj prvi Appleov proizvod i onda nema kraja. Radi se o svojevrsnoj ovisnosti.

Lansiranje iPhonea

Svi su na internetu vidjeli snimke i slike ljudi koji stoje u dugim redovima i luduju za iPhoneom. Takve primjere možemo pronaći diljem svijeta. Izvještaji s lansiranja iPhonea 5 i iPhonea 5s postali su čuveni – tada su ljudi stajali u redu i pričali o onome što je danas opće znanje: iPhone je cool. Nema smisla o tome raspravljati, to je ono što ti treba, to je zvijezda koju moraš doseći. Ako to ne napraviš, gotovo je, zauvijek ćeš biti osrednji nitko i ništa. Imaš iPhone? Bravo, mora da si bogat. Posjeduješ uređaj o kojem drugi mogu samo sanjati. Oni nikada neće biti u tvom rangu.

Ako imaš iPhone, imaš para.

Tužno je što postoje ljudi koji tako razmišljaju. Nitko ne može stvarno vjerovati da je to točno, osobito ne danas kada više nije neobično imati skupi mobitel. Jednostavno ih svi trebaju, a kvalitetu treba platiti, bez obzira na to radi li se o Appleu ili nekom drugom proizvođaču. Nemojte nas krivo shvatiti – iPhone i dalje jest simbol, ali sve više postaje običan svakodnevni predmet, a ne nešto nedohvatljivo. Ako želite, naći ćete način da kupite iPhone. Sumnjamo da će vas motivirati želja da vam se prestanu rugati jer ga još nemate.

Izvadiš Nokiju ili iPhone, i to odjednom postane faktor koji te čini cool. Ako je „biti cool“ neka razina koju želimo dosegnuti, iPhone će nam definitivno pomoći da dođemo do nje i postanemo cool… ali ako taj iPhone damo beskućniku, ta osoba neće postati cool…

„Stručnjaci našeg doba“ kažu da iPhone ne čini čuda sam, nego da vam uz njega trebaju i drugi ukrasi. Siromah neće postati bolji samo zato što ima iPhone u ruci. Međutim, ako želite osvojiti djevojku, najbolje je da joj kupite iPhone, i to – naravno – zlatne boje. Nama stvarno nije jasno kako iPhone može biti temelj vašeg odnosa s drugim ljudskim bićem. Ali ako stvarno uspijete prohodati s djevojkom zbog iPhonea, onda samo možemo reći da je Steve Jobs uistinu bio genije. Od te točke nadalje, on ima neupitan utjecaj na ljudske živote, iako nismo sigurni da svi znaju tko je Steve Jobs. To nije komentar o samim ljudima, nego o čitavom fenomenu.

Curama se to stvarno sviđa. I ja želim tako osvojiti curu, pogotovo sada kada imam zlatni mobitel.”

“Javna je tajna da logo jabuke tinejdžerima predstavlja ono što je cool.

Efekt „Nadam se da će iPhone 8 biti skup“

Sada smo došli do svima omiljenog dijela, efekta „Nadam se da će iPhone 8 biti skup“. Svake godine postoje ljudi koji javno izražavaju nadu da će sljedeći iPhone biti skuplji, pa da će ga samo nekolicina ljudi moći kupiti. Zbilja je frustrirajuće vidjeti takve komentare, ali uvijek se pojave. Nemojte misliti da će prodaja iPhonea naglo pasti samo zato što je Apple povisio njegovu cijenu. To jednostavno nema smisla. Osobito ako će Apple ovoga rujna zbilja predstaviti tri nova mobitela. U tom slučaju, moći ćete ga kupiti ako to stvarno želite. A ne sumnjamo da ogroman broj ljudi želi kupiti te nove uređaje.

Ovo je najbolje, ovo ljudi žele.

Apple već mnogo godina proizvodi najbolje pametne telefone na svijetu, i ne možemo raspravljati o zadovoljstvu koje okružuje tu tvrtku. Zahvaljujući pametnoj marketinškoj strategiji, svake nas godine uvjeravaju da moramo zamijeniti svoj stari iPhone novim. Ne zato što smo snobovi, nego jednostavno zato što nas veseli kupiti novi model. Ovaj članak nema prave poante ili zaključka (snimke su dovoljno rječite), samo želimo istaknuti da bi svima koristilo maknuti pogled od onog površnog i zagledati se dublje. Besmisleno je uopće misliti o tome je li iPhone cool ili ne. Svi koriste ono što žele koristiti. Danas imamo tako široku ponudu vrhunskih mobitela da svatko može odabrati što god mu srce želi. Jedva čekamo vidjeti ovogodišnje Appleove proizvode i – možda iznenađujuće – nadamo se da cijene neće previše narasti.

Izvor: Piper Jaffray

Apple Inc. (AAPL)

Jesi li pročitala/o ovo?

Razvoj Apple Watch-a ide po rasporedu, i očekujemo da ćemo početi s prodajom u travnju. Moja očekivanja su visoka. Koristim ga svaki dan i obožavam ga i ne mogu živjeti bez njega.- Tim Cook

Tijekom današnjeg konferencijskog poziva u vezi prvog fiskalnog kvartala u 2015. godini, Apple-ov CEO Tim Cook je podijelio par novih detalja glede mogućeg datuma izlaska Apple Watch-a.