imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Testirali smo iPhone XS Max

Pogledajte kako radi na duže staze!

Jedna pretplata – uvijek novi Appleovi uređaji i usluge


Tako bismo mogli sažeti ideju poslovnog koncepta o kojem je Horace Dediu pričao Wall Street Journalu. Štoviše, to bi mogla biti alternativa kojom bi Apple mnogo dobio.

Apple voli držati sve stvari pod kontrolom i moramo se složiti da to odlično rade. Međutim, jedno veoma važno područje nitko ne može bašu potpunosti držati pod kontrolom:

prodaju.

Nitko ne može sa stopostotnom sigurnošću znati što kupci žele. Nemoguće je predvidjeti koji će poslovni model biti uspješan, kada će tržište zadesiti neka kriza, koliko će dugo korisnici koristiti određeni uređaj, hoće li kupiti novi proizvod, hoće li kupiti iPhone svojoj djeci i slično. Radi se o iznimno složenoj varijabli, koju je teško izračunati. Naravno, postoje prilično pouzdane procjene, a u tvrtki radi i mnogo iskusnih analitičara. Ipak, radi se o jednom od najvažnijih, ali i najnesigurnijih područja kojim bi Apple zbilja volio potpuno upravljati.

Horace Dediu osmislio je alternativni poslovni model koji bi mogao biti koristan Appleu. Temelji se na ideji postojanja jedne opširne i individualizirane pretplate za čitav ekosustav i usluge. Primjerice, ako želite imati iPhone, MacBook, Apple Watch i Apple Music s dodatnih 50 GB prostora za pohranu na iCloudu, vaš paket pretplate pokrivao bi sve to.

Također, svake godine dobili biste novi iPhone i Apple Watch, a novi MacBook svake treće godine. Vaš Apple Music i prostor za pohranu na iCloudu osvježavali bi se svake godine kao dio paketa. Naravno, bili bi uključeni i određeni popusti s obzirom na to da se radi o fiksnoj pretplati.

To bi zbilja moglo biti odlično rješenje za obje strane. Korisnici bi imali razne popuste, a Apple bi imao precizan uvid u godišnje prihode, pa se ulagači ne bi brinuli oko kvartalnih financijskih izvješća. Ne smijemo zaboraviti ni da prosječan korisnik odgađa kupnju novog uređaja, dok broj pretplata na različite usluge stalno raste. Taj sraz mogao bi se riješiti povezivanjem nadogradnji hardvera s uslugama.

Analitičar Ben Bajarin primijetio je da već postoje poveznice između ta dva područja. Primjerice, imamo AirPodse, koji se uglavnom koriste uz nekakvu pretplatu na usluge streaminga; također, Apple Music praktički je nezaobilazna usluga za sve koji koriste HomePod. Stoga je vjerojatno da Apple može lako proširiti taj uzorak na sve proizvode i usluge.

Što vi mislite? Bi li bilo bolje imati jednu veliku Appleovu pretplatu po razumnoj cijeni, ili nastaviti kupovati pojedine dijelove ekosustava te dodatno plaćati pretplate?

Izvor: Wall Street Journal

Jesi li pročitala/o ovo?

Razvoj Apple Watch-a ide po rasporedu, i očekujemo da ćemo početi s prodajom u travnju. Moja očekivanja su visoka. Koristim ga svaki dan i obožavam ga i ne mogu živjeti bez njega.- Tim Cook

Tijekom današnjeg konferencijskog poziva u vezi prvog fiskalnog kvartala u 2015. godini, Apple-ov CEO Tim Cook je podijelio par novih detalja glede mogućeg datuma izlaska Apple... - Klikni ovdje!