Jawbone izlazi s tržišta nosivih tehnoloških dodataka

Jawbone izlazi s tržišta nosivih tehnoloških dodataka

#Vijesti
2017. 02. 06.
Čini se kako Appleov smartwatch polako gubi konkurenciju na tržištu fitness uređaja. Dugogodišnji konkurent je prisiljen tražiti novi put. Ali, vrijeme mira vjerojatno neće dugo trajati.

Kada je Jawbone počinjao, tvrtka je imala velike nade. Bili su među prvima koji su prepoznali važnost tržišta sa svojim pametnim dodacima, orijentiranima na fitness. Nadalje, uređaji su im bili predivni, elegantni, čak ekstravagantni, a nudili su sjajnu kvalitetu za realtivno nisku cijenu. Jedan od najjeftinijih uređaja bio je Jawbone UP MOVE. Stranica the Verge je proglasila Jawbone UP24 najboljom fitness narukvicom od 11 koje su uspoređivali. Sve u svemu, tvrtka je izgledala dobro.

Jawbone izlazi s tržišta nosivih tehnoloških dodataka

Ali, Jawbone je polako izguran u pozadinu kako se tržište razvijalo. Ovaj pad potpun je postao danas, jer je tvrtka objavila kako izlazi s tržišta nosivih dodataka koje cilja na široku populaciju, a okrenut će se zdravstvenoj upotrebi. Ako razmislite, zapravo se pridružuju prestižnijoj kategoriji, jer svi dodaci za ovakvu upotrebu imaju vrlo visoke standarde koje moraju ostvariti, jer moraju prikazivati točne podatke.

Ipak, ne možemo tvrditi kako je ova promjena potpuni uspjeh, jer je razlog financijske prirode. Prošle godine pojavile su se glasine kako će Jawbone izaći s tržišta iz istog razloga: tvrtka ih je kategorički poricala.

Jawbone izlazi s tržišta nosivih tehnoloških dodataka

Ovo nije prva puta da tvrtka u potpunosti mijenja poslovanje. Počeli su kao tvrtka koja je proizvodila slušalice, zatim su se pojavili na tržištu Bluetooth zvučnika, a na kraju na tržištu pametnih dodataka.

Jawbone se ponovno sprema promijeniti poslovanje – premještaju fokus s jeftinijih fitness narukvica, na posao s visokim maržama: zdravsteni proizvodi i komplementarne usluge koje se prodaju uglavnom liječnicima i medicinskim stručnjacima koji rade s pacijentima.

Za to im je trebao kapital. Izvor novca mogli bi biti njihovi ulagači, iako neki izvori govore kako su trenutno u pregovorima s novim strateškim partnerima.

Jawbone izlazi s tržišta nosivih tehnoloških dodataka

Teško je reći koliki je utjecaj Apple Watch imao na izlazak Jawbonea s tržišta. Ali, jasno je kako su mnogi konkurenti postali slabiji ili odustali u potpunosti od tržišta, od kada je Apple ušao na njega. Sjetite se Pebblea. Nije iznenađenje, jer govorimo o vrlo specifičnom tržištu, a Apple je preuzeo većinu ciljane publike, zbog svojeg snažnog marketinga.

Zbog toga je Jawbone otišao u vode u kojima Apple još nije prisutan, gdje bi mogao lako biti vodeći na tržištu zbog nedostatka konkurencije. Jedino pitanje je koliko će to trajati, s obzirom da u Appleu snažno vjeruju kako će Apple Watch imati sve više prihvatljive performanse za kliničke standarde. Nadalje, Apple Watch je teoretski sposoban mjeriti razinu kisika u krvi, ali još nije aktivirana ova funkcija, jer se čeka odobrenje FDA-a. Tko zna koje funkcije će imati slijedeće generacije.

Jawbone izlazi s tržišta nosivih tehnoloških dodataka

Još jedno pitanje je koliko je ovo dobro za korisnike. Dobra konkurencija nije loša stvar, na taj način se potiče inovacija. Ali, ako se uspjeh nastavi, sigurno nećemo dugo čekati novog izazivača.

Izvor: 9to5mac

Komentiraj