imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Ova objava nije ažurirana više od godinu dana. Napominjemo kako bi sadržaj mogao biti zastarjeo.

Razvijanje za iOS još uvijek isplativije nego za Android

Razvoj aplikacija za iOS još uvijek isplativiji nego za Android


Razvoj aplikacija za iOS još uvijek je vrijedniji za developere nego za Google Play. Osim toga, App Store još uvijek raste ubrzanim tempom.

Prema rezultatima istraživanja tvrtke App Annie, koja se bavi analizom tržišta, ove dvije usluge su prešle 90 milijardi dolara prometa u jednoj godini. Brojke pokazuju kako su korisnici potrošili 13 milijardi dolara više nego prijašnjih godina.

Ali, situacija nije tako jednostavna. Ovdje više govorimo o porastu kineskog App Storea, nego o globalnom porastu. Veći broj preuzimanja iOS aplikacija nije direktno proporcionalan s porastom prihoda. Ako razmislite o tome, sasvim je logično: kupite novi telefon, uključite ga, te već preuzimate Facebook, Instagram i sve ostalo što vam je potrebno za vaš iOS uređaj.

Razvijanje za iOS još uvijek isplativije nego za Android

Na popisu osnovnih iOS aplikacija koje većina ljudi koristi rijetko se nalaze aplikacije kojima je cijena od 8-10 eura. Ali, prihod App Storea povećao se za 50%, a pola tog iznosa povezano je s kineskim tržištem. Trud koji developeri ulažu u svoje aplikacije vraća im se u potpunosti. Prihod aplikacija bio je više od 2 milijarde dolara u ovom području na kraju 2016. godine. Prihod kineskog App Storea bio je više od 2 milijuna dolara na kraju 2016, dok je u prijašnjem kvartalu bio 1.7 milijardi dolara. Statistike četvrtog kvartala bile su najbolje u povijesti App Storea.

Igre zauzimaju ogroman postotak ovih brojeva, a on se i povećava. Google Play je još uvijek u prednosti u ovom području, jer su doživjeli porast prihoda od 90%, dok je Apple mogao ostvariti “samo” 75% porasta prihoda na globalnom tržištu. Zanimljivo je kako polovicu ovih brojki čine role-playing igre.

Razvijanje za iOS još uvijek isplativije nego za Android

Najveći postotak novca kojeg su kineski korisnici potrošili bio je na igre, a na vrhu se također nalaze role-playing igre. Ali, kada gledate ostale kategorije, aplikacije društvenih mreža definitivno vode. Aplikacija QQ, koju je razvio tim Trencent, vodi u ovoj kategoriji, a ne Facebook. Aplikacija je porasla 7 puta u razdoblju od godinu dana, a donijela je 70 milijuna dolara prihoda. Google je napisao slijedeće o aplikaciji:

QQ je usluga slanja instant poruka. Također, nudi razne ostale usluge, kao što su online društvene igre, glazbu, kupovinu, mikrobloging, filmove, grupni chat i voice chat.

Razvijanje za iOS još uvijek isplativije nego za Android

Drugim riječima, aplikacije nudi sve što nudi internet. Tvrka Apple je izjavila kako je Pokemon GO najproduktivnija aplikacija koja je ikada napravljena. App Store i Google Play zajedno su zaradili 950 milijuna dolara od aplikacije.

Aplikaciji Candy Crush Saga trebalo je dvostruko više vremena kako bi došla na ovu razinu. U vremenskom smislu, iza ove aplikacije nalazi se Puzzle & Dragons i Clash of Clans aplikacije. U smislu popularnosti, situacija je slična, samo bez Puzzle & Dragons aplikacije. Facebook je najviše korišten u kategoriji društvenih aplikacija: prati ga Facebook Messenger, a zatim Youtube. Ovi podaci ne bi trebali biti toliko iznenađujući.

Razvijanje za iOS još uvijek isplativije nego za Android

Apple tvrdi kako su developeri zaradili 20 milijardi dolara u 2016. godini na iOS aplikacijama, što je nevjerojatno, jer su sveukupno zaradili 60 milijardi dolara od kada je počeo App Store. Na Novu godinu, imali su rekordnu zaradu od 240 milijuna dolara, a prema Sensor Toweru, u zadnjem kvartalu 2016. godine su ostvarili porast od 60%. Streaming aplikacije kao što su Spotity, Netflix i Pandora zaradile su oko 5.4 milijardi dolara.

Izvor: Apple Insider

Jesi li pročitala/o ovo?

Razvoj Apple Watch-a ide po rasporedu, i očekujemo da ćemo početi s prodajom u travnju. Moja očekivanja su visoka. Koristim ga svaki dan i obožavam ga i ne mogu živjeti bez njega.- Tim Cook

Tijekom današnjeg konferencijskog poziva u vezi prvog fiskalnog kvartala u 2015. godini, Apple-ov CEO Tim Cook je podijelio par novih detalja glede mogućeg datuma izlaska Apple... - Klikni ovdje!