imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Budućnost je ovdje!

Apple je predstavio iPhone X

Facebook se ne šali s virtualnom stvarnošću


Facebook je nedavno predstavio svoje nove i stvarno jeftine Oculus naočale za virtualnu stvarnost, Oculus Go. Tvrtkina izvršna direktorica koja vodi razvoj virtualne stvarnosti, Rachel Franklin izjavila je kako nikada nije postojalo bolje vrijeme nego sada za razvoj i igrače da uđu u svijet VR zaluđenosti, a The Verge je također saznao što motivira diva društvenih mreža da razvija u virtualnom prostoru.

Prije nekoliko dana u Oculus Connect-u, Mark Zuckerberg predstavio je Oculus Go koji će koštati samo 199 dolara i nećemo morati kupiti snažnije računalo kako bismo ih mogli koristiti. Štoviše, također su govorili o tome kako će svi uređaji uskoro biti dostupni programerima, kako bi oni mogli iskoristiti puni potencijal uređaja. Nema ništa loše što se može reći o obećanoj jeftinoj cijeni jer je Oculus Rift, s kontrolerima koji idu uz njega koštao duplo više nego što će Oculus Go koštati, da i ne spominjemo kako je uz Oculus Rift također bilo potrebno računalo koje je imalo gotovo istu cijenu. Facebook očekuje da će 1 milijarda korisnika ući u virtualni prostor zbog ovog poteza; Rachel Franklin je kasnije razgovarala s The Vergeom o tome što je motivacija ovog projekta (osim novca, to jest).

Rachel Franklin je vodila razvoj sučelja pod nazivom Spaces koje se temelji na društvenom VR iskustvu, a prije toga, bila je dio razvojnog tima Simsa. Za one koji zaista ne razumiju što Facebook želi s ovim avatarima i zašto je dobro slati poruke drugima u virtualnom prostoru, evo kratkog objašnjenja: Facebook smatra kako je dobra ideja tretirati naše živote kao video-igru. Pitanje je nešto složenije od toga, ali Franklin želi ciljati na prednost tehnologije koja je Facebook učinila velikim: sada imamo pristup nepoznatim ljudima u svijetu u kojem možete biti bilo tko. Zastrašujuće je, ali postoji doza racionalnosti u tome.

Pitanje je li mamljenje ljudi na platformu poput ove štetno ili ne, znajući da igre poput Simsa, SimCitya, RollerCoastera i drugih sličnih “stvori svijet i upravljaj likovima u njemu” igara mogu privući one koji nisu uobičajeni tip igrača. Franklin misli kako je u svemu ovome najuzbudljivije to što naša djela imaju posljedice, baš kao i u stvarnom svijetu, sve ima utjecaj na sve, baš kao u stvarnosti. U isto vrijeme, guranje tih granica sve dalje i dalje se događa u kontroliranom i sigurnom okruženju. Na tome se Oculus i gradi, između ostalog.

Još jedan zanimljivi aspekt društvenog života je taj što možete stupiti u kontakt s mnoštvom različitih ljudi na Facebooku koje ne poznajete osobno. Grupe za kupovinu i prodaju, grupe s temom, ljudi sa sličnim interesima se skupljaju ispod Facebook događaja i započinju razgovore jedni s drugima. Možemo dijeliti naša mišljenja i iskustva s ljudima koji bi nam mogli biti zanimljivi samo zbog interesa koje dijelimo. Pitanje je hoće li milijarda ljudi htjeti nastaviti to činiti s kacigom na glavi, mnogi su i dalje skeptični.

Izvor: The Verge

Apple Inc. (AAPL)

Jesi li pročitala/o ovo?

Razvoj Apple Watch-a ide po rasporedu, i očekujemo da ćemo početi s prodajom u travnju. Moja očekivanja su visoka. Koristim ga svaki dan i obožavam ga i ne mogu živjeti bez njega.- Tim Cook

Tijekom današnjeg konferencijskog poziva u vezi prvog fiskalnog kvartala u 2015. godini, Apple-ov CEO Tim Cook je podijelio par novih detalja glede mogućeg datuma izlaska Apple Watch-a.