imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Chuchel – Nevjerojatno ludilo


Mnogi ljudi podcjenjuju komediju, iako to uopće nije jednostavan žanr. Srećom, češka grupa Amanita Design nije bila obeshrabrena izazovom, te se daju sve od sebe kako bi vas nasmijali sa svojom najnovijom igrom.

Mnoge je razveselila najava Chuchela, budući da su programeri postali poznati u industriji zahvaljujući Samorostu i Machinariumu. Optimistična očekivanja su se ostvarila, njihovu najnoviju igru su pregledali kritičari, stoga nakon što su osvojili Windows i OS X, igra je nedavno objavljena za iOS i Android.

Bio sam skeptičan kada sam ju vidio u preporukama App Storea, koje pokušavaju naglasiti činjenicu da će vas Chuchel zaista nasmijati. Tijekom mog 20-godišnjeg iskustva u pogledu igara, moj glavni dojam je to da programeri rijetko pokušavaju ubaciti humor u svoje igre, a kada to ipak učine, nisu uvijek uspješni. Naravno, postoje izuzetci, dovoljno je pomisliti na genijalne Neverhood Chronicles, stoga sam kliknuo na igru i nadao se da su mi Appleovi marketinški stručnjaci dali dobru preporuku.

Dopustite mi da vam kažem poentu vica: ovaj puta, kreatori su ju učinili cool igrom. Češka grupa je uspjela stvoriti tako budalasti i jedinstvenu igru kojoj nema ravne, pogotovo ne na mobilnim platformama. Trebat će vam oko dva sata da završite igru, a tijekom igranja, puno puta sam se nasmijao te sam se vezao za ove jednostavne likove u samo nekoliko minuta. Pa, humor je relativna stvar, naravno, ali mislim da će se mnogi osjećati kao ja. Pa o čemu je zapravo riječ u ovoj igri?

Chuchel je avanturistička igra, s nevjerojatno jednostavnom pričom. Gigantska ruka grabi protagonistovu trešnju, koja dijeli naziv s igrom, a on ju pokušava uzeti natrag. Ono što slijedi nakon toga je kreativan kaos, i to najbolje vrste. Priča nas vodi od sudopera kroz svemir, da bismo na kraju završili u neodredivom, ogromnom crijevnom traktu, tako da u igri ne nedostaje komplikacija.

Radnja ove potjere za voćem koja se sastoji od 30 razina jednako je šarena kao i slike. Putovanje je prepuno logičkih izazova, kao i izazova koji se temelje na vještinama. Ponekad možete prijeći razinu pomoću klasičnog ‘odaberi i klikni’ načina, u drugim slučajevima su vam potrebni precizni pokreti ali ponekad će i sluđeno tipkanje po zaslonu učiniti svoje.

Neke razine nas podsjećaju na besmrtne igre poput Pac-Mana i Tetrisa, ali pojavljuju se i reference na suvremene naslove poput Flappy Birda i Angry Bridsa. Da budem iskren, besmisleno je pokušavati pregledati samu srž Chuchela, zato što uz malo pretjerivanja sve razine predstavljaju različite žanrove.

Priča je puna apsurdnih situacija, a odvija se predstavljanjem nezaboravnih likova. Glavni izvor humora je teturanje našeg lika, i sve gadosti kojima je izložen. Vezano uz to, igra slijedi tradiciju burleske, ali ne bi mogla raditi ovako odlično bez jakih ilustracija.

Likovi i skladbe koje su programeri osmislili su jednostavno smiješni, takvo je barem moje mišljenje; nisam se mogao prestati smijati kada sam ih vidio. Ono što dokazuje malu pažljivost još i više su određene značajke; kao kada na primjer protagonist koji postaje sve više i više melodramatičan kada koristimo opciju Help koja se nalazi u lijevome kutu. Zbog takvih stvari biste Cuchel trebali igrati nekoliko puta, jer vjerojatno nećete otkriti sve malene korake koje trebate napraviti odjednom.

Tim Amanita Designa napravio je odličan posao sa zvukom. Melodije koje čujete su ponekad jednako različite i lude kao i sami Chuchel. Međutim, najbolje je kada čujete zujanje, cvrkutanje, pištanje i mrmljanje koje zaista oživljava igru. Programeri koji su zaduženi za efekte su savršeno primijenili ove zvukove kako bi naglasili smiješnu stranu igre, bez njih iskustvo igranja ne bi bilo isto.

Kako ne bih zvučao pretjerano entuzijastično, trebao bih navesti i nekoliko negativnih faktora. Programeri nisu iskoristili mogućnosti koje im daju ogromni zasloni novih uređaja, stoga se na rubovima pojavljuju prazne crne trake. Ne radi se o nedostatku optimizacije, jer se gumbi 1 i 2 pojavljuju ovdje, ali ovo rješenje još uvijek nije toliko zahtjevno, u odnosu na ono što bi ovakva vrhunska igra trebala nuditi.

Osim toga, teško je navesti neke druge negativne čimbenike koji se odnose na Chuchel. Češka igra je potpuno jedinstvena, pruža odlična iskustva unatoč tome što koristi najjednostavnije alate komedije i samo će najjači među nama moći odoljeti smijehu. Zahvaljujući jednostavnosti humora i crtanim ilustracijama, primjerena je i za djecu, tako da bi mogla biti odličan izvor zabave za cijelu obitelj.

Jesi li pročitala/o ovo?

Razvoj Apple Watch-a ide po rasporedu, i očekujemo da ćemo početi s prodajom u travnju. Moja očekivanja su visoka. Koristim ga svaki dan i obožavam ga i ne mogu živjeti bez njega.- Tim Cook

Tijekom današnjeg konferencijskog poziva u vezi prvog fiskalnog kvartala u 2015. godini, Apple-ov CEO Tim Cook je podijelio par novih detalja glede mogućeg datuma izlaska Apple... - Klikni ovdje!