00_australian_consumer_commission_suing_apple_cover

Australska udruga potrošača diže tužbu protiv Applea

#Vijesti
2017. 04. 06.

Bolje ikad nego nikad. Australci su napokon čuli za „skandal“ poznatiji kao Greška 53 te pomislili da trebaju dignuti tužbu protiv Applea. Neka im je sa srećom.

Australska udruga potrošača (Australian Competition and Consumer Commission, odnosno ACCC) podigla je tužbu protiv Applea zbog prestrogih pravila tvrtke vezanih uz popravak i garanciju, osobito u kontekstu Greške 53. Ako se ne sjećate o čemu se točno radi, donosimo kratak pregled događaja koji su se zbili početkom godine.

Mnogo se korisnika žalilo da su im mobiteli postali neuporabljivi nakon što su dobili obavijest o misterioznoj grešci broj 53. Čak ni Appleovi servisi nisu mogli riješiti problem. Na kraju je ispalo da se greška pojavila samo na onim mobitelima koji su bili na popravku kod neovlaštenog servisera, te je uređaj obrisao sve podatke nakon ažuriranja iOS-a. Razlog je bio jednostavan i razumljiv: kada je sustav shvatio da je netko prtljao po TouchID-u, mobitel je krenuo u samoubilačku misiju kako bi zaštitio korisnikove podatke.

01_australian_consumer_commission_suing_apple

Kako korisnici obično nemaju kodove za lansiranje nuklearnih projektila u svojim uređajima, autodestrukcija mobitela čini se pomalo pretjeranim i nimalo opravdanim potezom, ali Apple je zapravo samo želio pomoći svojim korisnicima. Novinari su napuhali cijelu stvar, a nekoliko je odvjetnika željelo tužiti Apple zbog neprijateljskog stava. Tvrtka je ubrzo objavila ažuriranje koje je lako riješilo problem i cijela je stvar polako pala u zaborav.

Ali čini se da Australska udruga potrošača nije i nikada neće oprostiti Appleu ovaj fijasko. Smatraju da svaki kupac koji kupi neki proizvod ima pravo na određene garancije. Neke od tih garancija su i jamstvo da će proizvod zadržati svoju kvalitetu, biti sposoban ispunjavati svoju funkciju te zadržati sve važne karakteristike koje mu se mogu pripisati. Ove stavke dodatak su službenom jamstvenom listu, i tvrtke su u potpunosti odgovorne riješiti sve probleme koji na bili koji način mogu spriječiti realizaciju spomenutih garancija. ACCC smatra da Apple nema pravo negirati jamstvena prava samo zato što je treća strana popravljala mobitel.

Odbijanje ispunjavanja prava zajamčenih jamstvenim listom onim korisnicima koji su odlučili popraviti mobitel u neovlaštenom servisu ne utječe samo na te korisnike, nego može odvratiti druge korisnike od donošenja promišljene odluke vezane uz odabir servisera koji popravlja mobitele po nižoj cijeni od proizvođača.

02_australian_consumer_commission_suing_apple

Njihova logika očigledno nema čvrste temelje. Ako netko popravi mobitel u nekom nasumičnom servisu sumnjivog izgleda, Apple nema razloga preuzeti odgovornost ako taj „profesionalni serviser“ pogriješi te vrati matičnu ploču na pogrešno mjesto. Zato i postoje ovlašteni Appleovi servisi koji jamče korisnicima da će njihov uređaj biti popravljen točno i sigurno. Ipak, kao što smo već spomenuli, Apple jest priznao da nisu najsretniji što je do ovog slučaja uopće došlo. Riješili su problem, a čak su i vratili novac onim korisnicima koju su morali popravljati svoje mobitele zbog ove greške.

U ovakvoj situaciji nema idealnih rješenja, ali vidjet ćemo što sud misli o svemu.

Izvor: 9to5mac

Komentiraj