00_apple_q2_small_increase_cover

Appleovi rezultati za drugi kvartal: blagi porast

#Vijesti
2017. 05. 03.

Appleova financijska ekipa vrijedno je radila prošli mjesec kako bi napokon objavili financijsko izvješće tvrtke za drugi kvartal. Sve u svemu, tvrtka je uspjela ostvariti rast u odnosu na prošlu godinu, ali nije da obaraju rekorde.

Prije no što krenemo pričati o brojkama, kratko ćemo objasniti što znači „drugi kvartal“. Naime, radi se o drugoj fiskalnoj četvrtini godine, a u Appleovom slučaju to se odnosi na razdoblje od siječnja do ožujka. Može se primijetiti blagi porast u odnosu na isto razdoblje lani, ali brojke i dalje zaostaju za onima iz istog razdoblja 2015. godine. Tim Cook dao je sljedeću izjavu vezanu uz tu temu u priopćenju za javnost:

S ponosom možemo objaviti da je ožujski kvartal bio jak, s povećanjem prihoda od prosinačkog kvartala te kontinuiranom velikom potražnjom za iPhoneom 7 Plus. Zamijetili smo odličan odgovor kupaca na oba modela posebnog izdanja novog iPhonea 7 (PRODUCT)RED, a posebno nas veseli procvat našeg servisnog poslovanja, s najvećim dosadašnjim prihodom unutar kvartala od 13 tjedana. Sada gledamo unaprijed i jedva čekamo pružiti dobrodošlicu posjetiteljima iz svih krajeva svijeta koji će se okupiti na našoj godišnjoj WWDC konferenciji idućeg mjeseca u San Joseu.

Prihodi i zarada

Appleov ukupni prihod u drugom financijskom kvartalu iznosi 52,9 milijardi dolara, što znači da je ostvaren rast od 5% u odnosu na isto razdoblje 2016. godine. Podjela prihoda prema kategorijama proizvoda izgleda ovako: 58% na iPhone, 7% na iPad, 10% na Mac, 13% na usluge, a ostatak sudjeluje s 12%. S obzirom na zemljopisnu raspodjelu, Sjeverna Amerika još uvijek vodi s 40%, drugo je mjesto – tradicionalno – zauzela Europa s 24%, Kina je na trećem mjestu s 20%, a slijedi je Japan s 8% te ostatak Azije sa 7%. Neto vrijednost prihoda iznosi 11 milijardi dolara, što također pokazuje rast od 5%.

iPhone

Crveni iPhone nije uključen u ove brojke jer je bio dostupan za kupnju tek u ožujku. Pitanje je koliko bi njegova prodaja utjecala na porast u odnosu na prošlogodišnje brojke. Apple je uspio ukupno prodati 50,8 milijuna iPhonea tijekom prva tri mjeseca nove godine, što označava pad od 1% u odnosu na prošlu godinu. Ipak, prihodi su porasli za 1%.

iPad

Novi i jeftiniji iPad u istoj je situaciji kao i crveni iPhone 7: lansiran je na samom završetku kvartalnog razdoblja. I ovdje je upitno bi li potpomogao porast prodaje te zaustavio njezinu već godinama prisutnu padajuću putanju. Apple je u drugom kvartalu prodao ukupno 8,9 milijuna iPada, što označava pad od čak 13% u odnosu na prošlogodišnje neslavne brojke.

Mac

Kategorija Macova i dalje nastavlja s trendom izmjene stagnacije i malenog porasta. Apple je ukupno prodao 4,2 milijuna uređaja u razdoblju od siječnja do ožujka, što označava porast od 4% u odnosu na prošlu godinu. Zanimljivo je da je ukupan prihod znatno porastao (za 14%), premda je porast broja prodanih uređaja jedva zamjetan. Ta vijest sigurno je razveselila dioničare.

Usluge

Ova kategorija već godinama ostvaruje porast. App Store obara rekorde jedan za drugim, broj pretplatnika Apple Musica raste, a u iCloud serverima nalaze se milijuni GB podataka. Sve se to jasno odražava na brojke prihoda. U prva tri mjeseca ove godine, Apple je uspio uprihoditi 7 milijardi dolara samo od usluga, što označava rast od 18% u odnosu na 2016. godinu.

Ostalo

Ova čuvena i tajanstvena kategorija uključuje sve od dodataka, preko Beatsa do Apple Watcha. Ovdje možemo primijetiti značajnu sezonsku promjenu: posao cvate na kraju godine, a ostali mjeseci bilježe stagnaciju s povremenim porastima i padovima. U usporedbi s time, ovaj je segment doživio ogroman rast u drugom kvartalu. Appleovi dodaci ostvarili su prihod od 2,8 milijardi dolara, što označava porast od 31%. Prodaje li se i Apple Watch tako dobro?

O ovim su rezultatima Tim Cook i Luca Maestri, glavni financijski direktor, detaljno razgovarali s ulagačima tijekom telefonske konferencije, a kasnije su odgovorili i na nekoliko pitanja.

Za one koji vole grafove, ovdje možete pogledati rezultate drugog kvartala 2017. u lako čitljivom obliku, uz usporedbe s ranijim rezultatima.

01_apple_q2_small_increase 02_apple_q2_small_increase 03_apple_q2_small_increase 04_apple_q2_small_increase 05_apple_q2_small_increase 06_apple_q2_small_increase 07_apple_q2_small_increase 08_apple_q2_small_increase

Izvor: Apple

Komentiraj