00_The_Apple_logo_that_cover

Appleov logo koji je bio okrenut naopako

#Vijesti
2017. 06. 19.

Apple je poznat po stavljanju naglaska na dizajn i po tome što sami planiraju svoja prijenosna računala i mobilne uređaje sve do zadnjeg vijka. Kako se onda moglo dogoditi da je Appleov logo dugo vremena bio naopako na otvorenim prijenosnim računalima? Je li to bila nesreća? Ili Appleovi dizajneri nisu obraćali dovoljno pažnje? Je li to čak bila pogreška?

Baš kao i mnoge druge lude stvari iz Applea, i ovu možemo pratiti do Stevea Jobsa. Nakon što je legendarni direktor preminuo, pojavile su se mnoge anegdote, a priču o naopakom logu je prvi puta objavio Joe Moreno, koji je proveo 9 godina radeći za Apple u eri Stevea Jobsa.

Appleovi zaposlenici bili su zbunjeni jabukom koja je visjela naglavce kada su otvorili prijenosna računala. Tada je tvrtka imala vlastiti unutarnji forum kako bi se mogla postaviti pitanja koja treba razmotriti. Ovo je bilo jedno od njih.

Logo je bio okrenut prema korisniku kada je prijenosno računalo bilo zatvoreno te se okrenuo kada bi bilo otvoreno. Ako su željeli da jabuka ‘sjedi’ ispravno kada je prijenosno računalo uključeno, logo je morao biti okrenut za 180 stupnjeva, baš kao što je sada. Dizajneri su razmotrili ovo pitanje, ali konačna odluka je ovisila Steveu Jobsu. Tako da su PowerBookovi iz ‘90-tih predstavljeni s naopako okrenutom jabukom.

01_The_Apple_logo_that (1)

Kažu da je Steve Jobs tako želio zbog boljeg korisničkog iskustva. Donio je svoju odluku zbog toga što korisnici svakog prijenosnog računala vide jabuku samo kada su prijenosna računala zatvorena. Vrijeme je prolazilo, a jabuka se iznenada okrenula u pravilnom smjeru. Naravno, ova odluka je opet bila Jobsova, koji se vratio u Apple nakon nekoliko godina.

Ne znamo zasigurno koji je bio razlog za ovu promjenu. Možda se dogodila zbog toga što je Apple bio prilično popularan u Hollywoodu a naopako okrenuta jabuka nije izgledala toliko dobro na zaslonu. Bloombergov članak je već potvrdio tu teoriju u prošlosti i rekao kako je Apple donio ovu odluku zbog pritiska koji su producenti vršili na njih. Filmaši su toliko mrzili jezivu jabuku da se nisu bojali staviti naljepnicu preko nje kako bi ju okrenuli u pravom smjeru.

02_The_Apple_logo_that

Postoje neke zabavne činjenice o odnosu između Applea i filmova. Glasine su tvrdile kako su samo dobri momci koristili Apple proizvode na ekranu, a negativci su koristili nešto drugo. U seriji 24, na taj su način pokvarili otkrivanje tko su izdajice… oni koji su koristili Microsoft. Tom Cruise također koristi Macove kako bi spasio svijet nekoliko puta, baš kao što je i Jeff Goldblum učinio sa svojim PowerBookom u Danu Neovisnosti. To je također nadahnulo Apple da napravi reklamu o tome.

Sada možemo reći kako Apple ima moć da spasi svijet.

Izvor: Wired

Komentiraj