Apple Watch možda se bolje prodavao nego što mislimo

Apple Watch možda se bolje prodavao nego što mislimo

#Vijesti
2017. 02. 09.
Poznato je kako Apple ne voli javno objavljivati podatke vezane uz prodaju Apple Watch uređaja. Ovo se nije promijenilo, iako mnoge analitičke tvrtke pokušavaju s vremena na vrijeme pogoditi točne brojke.

Nezavisna analitička tvrtka Canalys je objavila nekoliko izvještaja vezanih uz Apple Watch. Važno je naglasiti kako ovi izvještaji nikada nisu 100% točni, jer Canalys svoje rezultate dobiva svojom vlastitom metodologijom, koja ne garantira u potpunosti točne rezultate. Ipak, barem imamo neke rezultate, kada već Apple ne želi podijeliti svoje rezultate. Proizvod je smješten u kategoriju “ostalo” u posljednjem pregledu kvartala, uz mnoge druge proizvode.

Apple Watch možda se bolje prodavao nego što mislimo

Jedini način da zaključimo nešto iz tih rezultata je ako ih usporedimo s prijašnjim godinama, što bi onda značilo neuspjeh. Kategorija je pala za 8%, a prema tome mogli bismo pretpostaviti kako se Apple Watch nije dobro prodavao tijekom blagdanske sezone. Zato su prve procjene prodaje Apple Watcha bile oko 4 milijuna uređaja (što je već “stari” broj). Riječi Tima Cooka bile su protiv ove tvrdnje, ali on je pristran kao majka na recitaciji svog djeteta.

Riječ je o našem najboljem kvartalu za Apple Watch – po broju prodanih primjeraka i prihodima. Blagdanska potražnja je bila tolika da ih nismo mogli proizvesti dovoljno.

Čini se kako CEO uopće nije pretjerivao. Brojevi koje je tvrtka Canalyst dobila idu dosta više prvih pretpostavki. Rezultati govore kako je Apple prodao 6 milijuna uređaja, što bi stvorilo 2,6 milijardi dolara prihoda za Apple. Ako je to istina, prodaja Apple Watch uređaja zauzela je 80% prodaje pametnih satova u blagdanskom razdoblju. Da ne spominjemo kako je riječ o rastu od 12% u odnosu na prijašnje izvještaje. To nisu nimalo loši rezultati, pa nije ni čudo da mnogi smatraju kako je Apple Watch uspješan proizvod.

Apple Watch možda se bolje prodavao nego što mislimo

Osim hardverskih i softverskih poboljšanja na novim modelima, Apple je uspio zbog svojeg jasnog marketinga i cijena, koje su pomogle doprijeti do šire publike. Niža početna cijena Series 1 modela i Appleov veći fokus na fitness učinili su Apple Watch dohvatljivijim i relevantnijim. – Jason Low, analitičar Canalysa

U svojim sažetim podacima prodaje, analitička tvrtka nagađa kako je oko 12 milijuna primjeraka prodano 2016. godine, znači 49% tržišta. Sve u svemu, više nije upitno: Apple vodi na tržištu pametnih satova. Analitička tvrtka stavila je Fitbit na drugo mjesto sa 17%, a na trećem mjestu je Samsung s 15%. Fitbit je mogao dospjeti na ovaj popis samo kao iznimka jer su gledali na fitness satove kao na pametne satove koje ne podržavaju vanjske aplikacije. Što se tiče ostalih tvrtki, uspjele su zauzeti samo 19% tržišta.

Izvor: The Verge

Komentiraj