Apple reformira televiziju?

Apple reformira televiziju?

#Vijesti
2017. 02. 20.
Trenutno imamo Apple Music i App Store s mnoštvom aplikacija i igara za naš TV, ali što je zapravo Apple TV i kamo se kreće u smislu razvoja?

Apple je napravio najveći korak prema osvajanju prostora na tržištu televizije i streaminga početkom mjeseca, kada je potpisao ugovor s kraljem ovog posla, Timothyjem D. Twedhalom, koji je došao na poziciju voditelja Apple TV odjela. Ovaj čovjek dolazi izravno iz tima Amazon Fire TV-a, ali je radio i za Netflix i Roku. Zbog toga, ima sjajno znanje i iskustvo u području softvera i hardvera. Možemo zaključiti kako će Apple uskoro predstaviti 5. generaciju Apple TV-a, iako javnost nema velika očekivanja.

Apple reformira televiziju?

Može vam se činiti čudnim što nema nikakvih glasina vezanih uz novi uređaj: ono što možemo zaključiti je da specijalizirani mediji ne prate ovaj uređaj jer nema pretjeranog interesa javnosti. Ipak, moguće je pronaći neke informacije tu i tamo. Neki izvori sigurni su kako će novi uređaj podržavati 4K (koji je postao dostupan ove godine na mnogo televizija). Ali, nitko ne očekuje puno više od toga, pa vjerojatno neće biti riječ o Appleovom proizvodu koji će pomicati granice.

Također nije jasno što Apple planira s novim Apple TV-om, ili tko je ciljana publika. Postojali su neki koncepti koji su govorili kako će zamijeniti dizajn uređaja. Druga dilema bila je treba li 4. generaciji AppleTV-a kontroler, odnosno želi li se Apple natjecati sa Sonyjem ili Microsoftom u industriji video igara. Oni nisu postali stvarnost do sada. Ali, imamo Siri, možemo preuzimati aplikacije za različit sadržaj, a možemo i prenositi sadržaj naših uređaja na TV, kao i do sada.

Apple reformira televiziju?

Novinar Bloomberga, Mark Gurman, izjavio je kako korisnici nisu shvatili što očekuju. Mnogi ljudi smatraju kako jednostavno nije riječ o revolucionarnom uređaju; Gurman smatra kako je Apple TV trenutno iPhone s velikim zaslonom na koji možete stavljati aplikacije, kao što to možete raditi na telefon ili tablet. Tvrtka je još jednom dobila kritike kako trebaju napraviti bolji uređaj, što nije nikakva novost za njih: korisnici smatraju kako bi trebali imati ili najbolji uređaj ili nikakav.

Apple nije objavio rezultate prodaje Apple TV-a, ali Luca Maestri je potvrdio pad u odnosu na blagdanske sezone 2015. i 2016. godine. Tvrtka koja se bavi istraživanjem tržišta eMarketer rekla je kako je Appleov dio ovog tržišta konstantno u padu od izlaska 4. generacije Apple TV-a. Uzrok tome bi mogla biti činjenica da Amazon Fire TV i Roku nude iste uređaje za puno manju cijenu.

Apple reformira televiziju?

Iako sudbina Apple TV-a nije toliko bitna tvrtki jer ju stavljaju u kategoriju “ostalo”, nezainteresiranost za uređaj utječe na usluge, koje su postale drugi najveći izvor prihoda, nakon iPhonea. Apple je imao 25 milijarde dolara prihoda samo od aplikacija i glazbe u fiskalnoj godini, a tvrtka bi voljela da više korisnika posjedne ispred TV-a, kako bi konzumirali njihov sadržaj.

Apple TV je u početku namijenjen kao uređaj koji ima mogućnost konzumiranja iTunes sadržaja i programa koje bi korisnik odabrao. Naravno, s tim se nisu složili pružatelji usluge, jer im se više isplatilo kada bi korisnici uzimali cijeli paket programa za veću cijenu. Zato je Apple morao maknuti ovu opciju s uređaja, koji je mogao pristupiti samo iTunes sadržaju.

Apple reformira televiziju?

Godinama poslije, za što je Apple TV dobar u 2017. godini? TV aplikacija služi za konzumiranje iTunes sadržaja. Možete preuzeti aplikacije koje morate platiti. Iako, nije sve toliko jednostavno. “Watch Now” funkcija vrlo dobro funkcionira, te vam pokazuje nastavak naših serija ili nedovršenih filmova. Ali, neki Appleovi inženjeri su rekli kako je ova funkcija imala negativnu stranu: nisu mogli napraviti korisničko sučelje koje možete detaljno prilagoditi sebi. Sve ovo znači kako ne moramo očekivati mnogo od novog uređaja, jer nije riječ o iPhoneu. Korisnici će početi više kupovati Apple TV kada će postojati dobra usluga vezana uz njega.

Zbog toga tvrtka želi emisiju na svojoj glazbenoj platformi, Apple Musicu. Prebacili bi se u dnevne sobe svojih korisnika s već uspješnim proizvodom: ovo sigurno vrijedi 5 dolara, koliko je potrebno platiti za pretplatu. Pete Distad se sada može koncentrirati na ovaj dio projekta sada kada je Twerdhal došao, a sjetimo se kako je prije radio marketinški sadržaj za Hulu, zbog čega je vjerojatno i postavljen na ovu poziciju, te se od njega mnogo očekuje na njoj.

Izvor: Bloomberg

Komentiraj