imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Budućnost je ovdje!

Apple je predstavio iPhone X

Apple nije zadovoljan novim sloganom tvrtke Swatch


Švicarski proizvođač satova je bio vođen nekim vrlo čudnim mislima kada je odlučio da bi bila dobra ideja adaptirati dobro poznati Appleov slogan u svoju vlastitu reklamnu kampanju.

Ne možemo shvatiti što je marketinški tim tvrtke Swatch mislio kada su stvorili “Tick Different” (Kucajte Različito) slogan za njihove nove NFC-enabled satove. Zaista ne mogu opravdati ni na koji način da još nisu vidjeli Appleovu kultnu “Think Different” (Mislite Različito) kampanju koja je bila u upotrebi između 1997 i 2002 godine. Pogotovo ne kada su se u reklamama pojavljivale važne osobe kao što su Albert Einstein, Bob Dylan, Martin Luther King Jr., Richard Branson, John Lennon s Yoko Ono, Buckminster Fuller, Thomas Edison, Muhammad Ali, Ted Turner, Maria Callas, Mahatma Gandhi, Amelia Earhart, Alfred Hitchcock, Martha Graham, Jim Henson, Frank Lloyd Wright i Pablo Picasso.

Jedinstvena značajka ovih reklama na ulici je bila ta da nisu željele pokazati i prodati proizvod. Apple je jednostavno istaknuo par vrlo utjecajnih pojedinaca na plakatima, ispod kojih se nalazio Appleov logo i “Think Different” slogan. Prema Watsonu, Apple je otišao ravno u Švicarsku kako bi se blokirale reklame tvrtke Swatch. Međutim, naletjeli su na zid kada je Švicarski Institut za Intelektualno Vlasništvo odbio ispuniti Appleove želje. Apple nije popustio te su to odlučili riješiti sudskim putem, gdje navodno oglase stavljaju pod opsežne testove kako bi se utvrdila povreda zaštitnog znaka.

01_matching_swatch_slogan_not_ok_by_apple

Ovaj slučaj je kompliciraniji nego što biste pomislili. Bez sumnje, Swatchev slogan je vrlo sličan prijašnjem Appleovom sloganu, koliko god slučajno to bilo. U drugu ruku, Apple je također morao prijaviti sudu do kojeg stupnja Šveđani asociraju Swatchev slogan s Appleom i je li taj stupanj iznad 50%. Proizvođač satova je izjavio da slogan koji je korišten u kampanji nema želju upućivati na Apple, već na slogan “Always different, always new” (uvijek različito, uvijek novo) koji je tvrtka koristila 80-tih godina. Idući naprijed s tom idejom, Apple bi čak mogao lošije izaći iz ove situacije.

02_matching_swatch_slogan_not_ok_by_apple

Ovo nije prvi puta da dvije tvrtke ne mogu postići kompromis u pogledu slogana i naziva proizvoda. Kasnije smo saznali razlog zbog kojeg se Appleov pametni sat nije mogao zvati iWatch, te se sada zove Apple Watch. Zvali bismo ga iWatch da Swatch nije uspješno blokirao ime proizvoda. Osnova za tu blokadu bilo je ime iSwatch koje je tvrtka tada već posjedovala, i iWatch je zvučao previše poput iSwatcha, po njihovom mišljenju. Appleov direktor Tim Cook nije čekao da se to riješi, te je brzo promijenio originalne planove. Još jedna zanimljiva činjenica je to da je švicarska tvrtka pokrenula još jednu tužbu zbog “One more thing” (još jedna stvar) slogana koji je poznat Appleovim fanovima, ali ništa nije nastalo iz toga. Mislimo kako je sud presudio pravedno u oba slučaja, i da će donijeti pravednu presudu i ovog puta, donesenu s racionalnim rasuđivanjem.

Izvor: 9to5mac

Apple Inc. (AAPL)

Jesi li pročitala/o ovo?

Razvoj Apple Watch-a ide po rasporedu, i očekujemo da ćemo početi s prodajom u travnju. Moja očekivanja su visoka. Koristim ga svaki dan i obožavam ga i ne mogu živjeti bez njega.- Tim Cook

Tijekom današnjeg konferencijskog poziva u vezi prvog fiskalnog kvartala u 2015. godini, Apple-ov CEO Tim Cook je podijelio par novih detalja glede mogućeg datuma izlaska Apple Watch-a.