Apple namjerno odredio nižu cijenu AirPods slušalicama

Apple namjerno odredio nižu cijenu AirPods slušalicama

#Vijesti
2017. 03. 25.
Znamo, ova rečenica zvuči malo hrabro na prvi pogled, a vjerojatno i drugi. Ali, postoji neka logika iza načina razmišljanja novinara Above Avalonea, Neila Cybarta. Donosimo njegovu analizu.

Kako bismo razumjeli ovu analizu, potrebno je razumjeti dvije stvari vezane uz ovu situaciju. Prvo, ljudi zarađuju više u SAD-u nego u istočnoj Europi. Druga stvar je što se zbog raznih poreza viša cijena slušalica u Europi još dodatno poveća. Zato, moramo razmišljati kroz američku perspektivu, te ćemo zbog toga spominjati cijene u dolarima u ovom članku.

Apple namjerno odredio nižu cijenu AirPods slušalicama

Napominjemo kako je cijena AirPods slušalica 159 dolara u SAD-u, ali to ne znači kako je to cijena koju korisnici plaćaju u trgovinama. U raznim saveznim državama postoje razni porezi, pa cijena može porasti za deset dolara.

Neil Cybart imao je ideju da što više Apple postaje luksuzniji brend, imat će jeftinije proizvode, barem neke od njih. Kako je to moguće? Zbog većeg opsega korisnika u ekosustavu, dolari koje izgube na osnovnim proizvodima nadoknadit će s proizvodima s većim maržama. Ako to gledamo na taj način, Cybartova teza kako AirPods slušalice imaju nisku cijenu ne čini se toliko čudnom. Svoju tvrdnju potkrijepio je mnogim argumentima.

AirPods

AirPods slušalice su više računalo za vaše uši nego slušalice, zahvaljujući ugrađenom brzinomjeru, optičkom senzoru, W1 čipu i sjajnom kućištu za punjenje. Cijena izgleda malo drugačije kada to imate na umu.

Apple namjerno odredio nižu cijenu AirPods slušalicama

159 dolara je visoka cijena samo ako uspoređujete sa žičanim slušalicama. Zapravo, nema toliko puno ovakvih vrsta bežičnih slušalica (koje ne idu preko glave i nisu in-ear) koje su jeftinije od AirPodsa. Donosimo vam neke primjere slušalica iste vrste:

  • Kanoa: 309 dolara
  • Bragi Dash: 299 dolara
  • Erato Apollo 7: 289 dolara
  • Skybuds: 279 dolara
  • Earin: 249 dolara
  • Motorola VerveOnes+: 249 dolara
  • Samsung Gear IconX: 199 dolara
  • Bragi Headphone: 149 dolara

Na ovom popisu možete vidjeti samo jedan proizvod koji je jeftiniji od AirPods slušalica, a to je Bragi Headphone. Ali, izgleda ovako:

Apple namjerno odredio nižu cijenu AirPods slušalicama
Stvarno nije Apple dizajn

Poznavajući Apple i cijene koje daju svojim proizvodima, mogli su AirPods slušalicama staviti cijenu između 250-300 dolara bez razmišljanja, a još uvijek ne bi bili precijenjeni u odnosu na druge slušalice. Ali, čini se kako su dani “Appleovog poreza” pri kraju, a tvrtka je promijenila strategiju – nude slušalice po nižoj cijeni nego što bi mogli tražiti.

Apple Watch

Cybart ide i dalje od toga: ne spominje samo cijenu AirPods slušalica, nego smatra kako su i cijene Apple Watcha namjerno spuštene. Promjene u tom slučaju su uzrokovane novom serijom koja je predtavljena u rujnu. Series 1 je dobio Series 2 procesor i početnu cijenu od 269 dolara, te je postao jedan od najpovoljnijih pametnih satova na tržištu, ali čak i Series 2 uređaji s cijenom od 350 dolara pripadaju u nižu kategoriju cijena. Pogledajte konkurentske proizvode:

  • Fossil Fenix 5: 599 dolara
  • Garmin Forerunner 630: 399 dolara
  • Michael Kors Access: 350 dolara
  • Samsung Gear S3: 349 dolara
  • Fossil Q Founder: 275 dolara

Ovakvo određivanje cijena dovelo je do toga da nema prevelike razlike cijena između Apple Watcha i bolje fitness narukvice. Razlika u cijeni između Series 1 Apple Watcha i Fitbit Blazea, koji je orijentiran samo na fitness, je 70 dolara. Razlika je toliko mala da se sigurno isplati kupiti proizvod s kojim možete puno više toga. Dizajn nismo niti spomenuli.

Apple namjerno odredio nižu cijenu AirPods slušalicama
Fitbit Blaze

Strategije

Autor ovog članka vidi tri objašnjenja za namjerne niže cijene proizvoda, koja se mogu spojiti u jedno zajedničko objašnjenje.

Poboljšanje prodaje iPhonea. Umjesto ostvarivanja profita na Apple Watchu ili AirPods slušalicama, Apple možda želi poboljšati prodaju iPhonea, koji je još uvijek glavni izvor prihoda, tako što će imati dodatke po povoljnijim cijenama. Apple Watch i AirPods mogu se svrstati u dodatke za iPhone, jer vam je iPhone potreban kako biste koristili sve funkcije koje imaju. Apple bi još bolje mogao vezati korisnike uz iPhone, te bi povećao prodaju ne samo preko hardvera, nego i preko usluga koje nude.

Jeftinija proizvodnja. Ovo objašnjenje je vjerojatno najlakše zamisliti. Vjerojatno je Apple uspio smanjiti cijenu proizvodnje zbog godina iskustva i snažne pregovaračke pozicije, te na taj način osigurao profit čak i uz nižu cijenu.

Apple namjerno odredio nižu cijenu AirPods slušalicama

Podjela korisnika. Moguće je i kako Apple želi izgraditi bazu korisnika manjom cijenom. S jedne strane smanjena cijena nekih proizvoda privuče ljude prema tvrtki, a s druge strane premium proizvodi su skupi, pa imaju dodatan prihod kako bi ostvarili balans. Na taj način dijele svoju bazu korisnika na dva dijela: one koji ne troše previše novca na tehnologiju (ovu bazu žele proširiti), te one kojima novac nije problem (od njih ostvaruju veću zaradu). Ovom razlogu u prilog ide keramički Apple Watch. Iako je nekoliko puta skuplji od običnog modela, ima iste značajke. Zato smatramo kako su vijesti o posebnom OLED iPhoneu realistične. Oni koji ga mogu kupiti platit će veću cijenu, a za sve ostale postoje jeftiniji modeli.

Apple namjerno odredio nižu cijenu AirPods slušalicama

Povijesni pregled

Apple je napravio nekoliko strateških grešaka kada su reklamirali Mac sredinom 90-ih. Umjesto da pokušavaju povećavati udio tržišta, proizvodili su luksuzne proizvode za malu, bogatu bazu korisnika. Ciljali su na već postojeće korisnike, te nisu prikupljali nove. Zbog toga je Windows otišao toliko ispred njih da tvrtka još uvijek osjeća posljedice.

Ali, Apple je promijenio strategiju dolaskom iPada. Prvo su ciljali na premium dio tržišta, a zatim su se proširili na široku publiku. Sjetite se kako je prvi tablet bio 500 dolara, a dvije godine poslije predstavljen je iPad mini, te je bio 329 dolara.

Apple namjerno odredio nižu cijenu AirPods slušalicama

Čini se kako se strategija okrenula. Danas prvo pokušavaju s jeftinijim proizvodima privući ljude, a ako netko želi premium proizvode, treba platiti veću cijenu. Kao klub u kojem je ulaz besplatan, ali je najjeftinije piće 10 eura.

Što možemo očekivati u budućnosti?

Ako je ova hipoteza istinita, možemo očekivati slijedeće:

1. Apple Watch: Cybart smatra kako će Apple morati uvesti Apple Watch s cijenom od oko 200 dolara prije ili kasnije. Također, možemo očekivati još pametnih satova u suradnji s luksuznim brendovima kao što je Hermes, za cijene od preko 1000 dolara.

Apple namjerno odredio nižu cijenu AirPods slušalicama

2. AirPods: Lako je zamisliti kako su AirPods slušalice dio jeftinije linije proizvoda koje će Apple uvesti. Možemo očekivati dolazak još boljih slušalica u budućnosti. Za višu cijenu, naravno.

3. iPhone: Pričali smo o efektu sjajne prodaje iPhonea 7 Plus. Ključna stvar je koje zaključke Apple donese iz toga. Postoji tržište za skuplji i bolji telefon, čak i ako mu je cijena veća od računala. To je možda zato što mnogi ljudi smatraju kako je telefon zapravo džepno računalo. To znači kako bi Apple mogao predstaviti skuplji iPhone ove jeseni, o čemu je Kuo pričao. U međuvremenu, još uvijek je potrebno smanjiti cijenu jeftinijim iPhoneima. Ne trebamo ići daleko s cijenom, jer već imamo sjajan iPhone SE za dosta dobru cijenu.

Apple namjerno odredio nižu cijenu AirPods slušalicama

4. iPad: iPad će možda imati isti put kao iPhone – doći će jeftinije i skuplje verzije. Skuplja bi mogla biti ona koju glasine najavljuju, bez rubova. Što se tiče jeftinijih, već imamo odgovor, jer je Cybart pisao ovu analizu prije nadogradnje. Nije slučajno kako novi iPad nije toliko različit od prethodnika, osim po cijeni.

Zaključak

Appleova nova strategija cijena fokusira se na prikupljanju novih korisnika. iPhone je još uvijek glavni izvor prihoda, pa korisnici najviše pažnje pridodaju njemu. Niže cijene dodataka, kao što su AirPods i Apple Watch, privući će još korisnika prema iPhoneu. Nakon što se korisnici “navuku” na ekosustav, nema povratka. Ovdje dolazi profit, jer korisnici sve više proizvoda kupuju nakon što dožive prednosti ekosustava.

Apple namjerno odredio nižu cijenu AirPods slušalicama

Za sve ovo, Apple je morao ponovno definirati pojam luksuz. Korisnici čak i na jeftinijim proizvodima znaju kako je riječ o premium proizvodima. Sve se to vidi na materijalima koje koriste, funkcijama i inovacijama na proizvodima i slično. Luksuz obično znači veću cijenu, ali Apple ima zanimljivu situaciju: i jeftiniji i vrlo skupi proizvodi su luksuzni. Barem to pokušavaju reći korisnicima. Najbolje je to opisati rečenicom:

Postoje luksuzni proizvodi, te oni još luksuzniji.

Izvor: Above Avalon

Komentiraj