imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Budućnost je ovdje!

Apple je predstavio iPhone X

Apple Music odbio studenta dizajna, pa je redizajnirao aplikaciju


Premda su u Appleu odbili mladog dizajnera koji se prijavio za pripravnički staž, naveliko su pohvalili njegov rad i rekli mu da ne odustaje. Jason Yuan prihvatio je izazov te se nije libio uhvatiti u koštac s temeljnim funkcijama Apple Musica i redizajnirati ih.

Ako nas pratite, vjerojatno ste shvatili da dio uredničke ekipe iMagazina nije veliki obožavatelj Apple Musica, te da neki od nas više vole druge platforme za streamanje. Ja, primjerice, preferiram Spotify. Ne znam mnogo o glazbi i nemam istančan ukus kada je ona u pitanju. Pretplatio sam se na Spotify Premium još kada se nudilo besplatno probno razdoblje, i to za prilagođenu selekciju glazbe koja odgovara mom ukusu i raspoloženju.

01_Design_student_got_rejected

Ne mogu objasniti zašto ne volim Apple Music i upravo je to najzanimljiviji aspekt rada Jason Yuana. Pokazao je da dizajneri rade više od običnog crtanja i bojanja. Taj se mladi umjetnik sa Sveučilišta Northwestern prijavio na pripravnički staž u Apple Musicu, ali nisu ga primili. Kako navodi na svom blogu, Apple mu nije dao službeno objašnjenje svoje odluke. Poslali su mu pristojan odgovor u kojem su rekli da im se sviđa njegov rad te da bi trebao nastaviti raditi na vlastitom razvoju.

Premda je bio razočaran, Jason je vjerovao da iOS aplikacija Apple Musica zaslužuje više te ju je počeo redizajnirati. Za početak, kao i svaki drugi dobar UX dizajner, analizirao je korisnike Apple Musica s obzirom na njihov glazbeni ukus i odabir. Najvažniji čimbenik bilo je osnovno iskustvo korisnika, odnosno način na koji otkrivaju nove glazbene hitove. Tako ih je podijelio u dvije skupine.

02_Design_student_got_rejected

Imamo Sakupljače, koji već imaju glazbenu kolekciju, te Nomade, koji nasumično odabiru postojeće glazbene liste i ne stvaraju vlastite. Jasonovo istraživanje pokazuje da ovi korisnici mogu istovremeno koristiti i Spotify jer on ima funkcije koje im bolje odgovaraju. I ja sam Nomad. Ali, Apple Music temelji se na Sakupljačima, koji ponosno kažu:

Ako čuješ nešto što ti se sviđa, dodaj to u svoju kolekciju.

Ovakav način razmišljanja nije neobičan za Apple. Možda čak potječe od ere iTunesa, kada su svi bili Sakupljači. Međutim, korisnici usluga za streamanje donose drugačije odluke kada je u pitanju slušanje glazbe. Ako želite biti uspješni, trebate ljudima ponuditi glazbenike i albume, a ne glazbene liste. S obzirom na to da je ciljana publika podijeljena u dvije skupine, morate biti spremni na kompromise. Jason Yuan nazvao je svoju aplikaciju My Sampler te je ponudi rješenje trenutnog problema „novih glazbenih mixeva“.

03_Design_student_got_rejected

Kada pritisnete i držite prst na nekom od glazbenika iz ponude My Samplera, moći ćete čuti 15 sekundi njihove glazbe. U tom trenutku trebate odlučiti sviđa li vam se li ne. To je poput Tindera: trebate donijeti odluku na temelju prvog dojma. Možete dodati tog glazbenika u svoju kolekciju ili ga ukloniti u tren oka. Dodavanjem opcije swipe, Jason bi vratio živahnost Apple Musicu, koju – po njegovom mišljenju – Apple već dugo podcjenjuje.

U drugoj se fazi posvetio izgradnji identiteta aplikacije. Mladi je UX dizajner zaključio da Apple Music sadrži velik broj nerazumljivih simbola te prikaze naslovnica albuma koji su neprivlačni te u suštini odbojni korisnicima. S obzirom na to da aplikacija vrlo loše komunicira slikama, korisnici se lako mogu izgubiti među raspoloženjima i izvođačima. Yuan bi stavio veći naglasak na izvođače te bi unificirao simbole radi bolje razumljivosti. Uz to, dizajnirao je i mnogo skladnije i razumljivije grafikone, koji nisu naporni poput iskočnih prozora na internetskim stranicama.

04_Design_student_got_rejected

Na kraju je prilagodio i čitavo sučelje, misleći pritom na jednostavnu navigaciju, mijenjanje između izbornika, te elegantan i skladan odabir slova. Čak je pazio i na rastezanje teksta tijekom listanja. Međutim, premda Yuan smatra da je mnogo naučio radeći na ovom tromjesečnom projektu, ne očekuje da će Apple prihvatiti njegove prijedloge, a i nastavio studirati na drugom sveučilištu. Najvažnija stvar koju je naučio jest važnost razvoja korisničkog iskustva kako bi sami korisnici bili humaniji, osjećajniji i pažljiviji.

05_Design_student_got_rejected

Izvor: 9to5mac

Apple Inc. (AAPL)

Jesi li pročitala/o ovo?

Razvoj Apple Watch-a ide po rasporedu, i očekujemo da ćemo početi s prodajom u travnju. Moja očekivanja su visoka. Koristim ga svaki dan i obožavam ga i ne mogu živjeti bez njega.- Tim Cook

Tijekom današnjeg konferencijskog poziva u vezi prvog fiskalnog kvartala u 2015. godini, Apple-ov CEO Tim Cook je podijelio par novih detalja glede mogućeg datuma izlaska Apple Watch-a.