imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Budućnost je ovdje!

Apple je predstavio iPhone X

Apple je najintimniji brend. Samo malo, što?

Apple je najintimniji brend. Samo malo, što?


Da, jedna tvrtka je napravila istraživanje koji brend je najintimniji. Naravno, Apple je pobijedio. Ali što to znači i kako se takve stvari mogu mjeriti? Riječ je o intimnoj priči…

Imamo snažnog natjecatelja za najgluplju top listu i najgluplje istraživanje. Tvrtka MBLM je istraživala, računala, brojala, množila i dijelila kako bi saznala koji brend je najintimniji. Teško je pronaći čudniji pridjev za brend koji ne predstavlja donje rublje. Ali, ovo istraživanje nije nešto što je Apple naručio kako bi osvojio, nego zaista ima jasno određene bodove.

Prema MBLM-u, najintimniji brendovi su u zadnjih 10 godina sve bolji na popisu Standard & Poor (S&P) i na Fortune top500 popisu, popisima koji se baziraju na prihodima i profitu. Najnovije istraživanje nazvano Brand Intimacy 2017 Report je najveće istraživanje koje rangira brendove prema osjećajima korisnika. Riječ je zapravo o anketi o zadovoljstvu korisnika s proizvodima, ali riječ intimnost vjerojatno je upotrebljena kako bi uzeli više pažnje.

Apple je najintimniji brend. Samo malo, što?

Pogledajmo metodologiju istraživanja. Anketa je provedena u SAD-u, Meksiku i Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Ispitali su oko 6000 ljudi o više od 54000 brendova. Analizom rezultata dobili su koeficijent intimnosti brenda. Ispitali su slijedeće aspekte:

  • Ispunjenje: prelazi očekivanja, vrlo dobra usluga, kvaliteta, efikasnost.
  • Identitet: reflektira snažan imidž ili vrijednosti koja ostavljaju dojam.
  • Proširenje: postajete bolji korištenjem brenda – pametniji, sposbniji, povezaniji.
  • Ritual: uvodi brend u svakodnevne radnje, više od navika. Brend postaje važan dio svakodnevnice.
  • Nostalgija: fokusira se na prošlost i lijepe osjećaje vezane uz nju. Često je riječ o brendovima s kojima je korisnik odrastao.
  • Povlastice: stvaranje snažne veze uz trenutke zadovoljavanja koje može biti često ili rijeđe.
Apple je najintimniji brend. Samo malo, što?

Ali, to nije sve! Istražili su snagu povezanosti, povjerenja i još mnogo ostalih zanimljivih stvari. Bilo je zaista kompleksno istraživanje. Ako vas stvarno interesira, možete provjeriti web stranicu MBLN-a. Tvrtka naziva intimnost brenda novom paradigmom, što nije u potpunosti ludo ako pogledate kompleksnost istraživanja.

Intimnost brenda je nova paradigma koja stvara snažnu emocionalnu vezu osobe i brenda.

Sve u svemu, ako uzmete u obzir korisnike svih dobi, kategorija zarade i oba spola, Apple je pobijedio s ukupnim koeficijentom 77. Nakon Applea slijede Disney, Amazon, Harley Davidson, Netflix, Nintendo, Samsung, Whole Foods, BMW i Toyota.

Apple je najintimniji brend. Samo malo, što?

Ako pogledate detaljne rezultate, možete vidjeti kako 80% Apple korisnika njihove proizvode koristi svakodnevno. Čini se kako su zadovoljni sa svojim proizvodima, jer je Apple ostvario rezultat 55 na mjerilu od -100 do +100, a pitanje je bilo da li bi preporučili proizvod drugima. Čini se kako Apple doseže limit cijena, jer je samo 16% korisnika odgovorilo kako bi kupili proizvod da je cijena 20% viša.

Od spomenutih šest kategorija, Apple je najviše bodova dobio u Ritual kategoriji (65) i kategoriji Proširenje (62). U kategoriji Ispunjenje ostvarili su 53 boda, u Povlasticama 46, Identitetu 43 i 19 bodova u Nostalgija kategoriji. Najmanje bodova u zadnjoj kategoriji nimalo ne čudi.

Apple je najintimniji brend. Samo malo, što?

Za kraj, vrijedi spomenuti kako je Apple završio prvi na popisu u SAD-u i UAE-u, dok je u Meksiku završio na trećem mjestu, iza American Expressa i Nikea. Ali, riječ je o lijepom uspjehu, koji izgleda još bolje uz onaj koji su dobili od Greenpeacea.

Izvor: MBLM

Apple Inc. (AAPL)

Jesi li pročitala/o ovo?

Razvoj Apple Watch-a ide po rasporedu, i očekujemo da ćemo početi s prodajom u travnju. Moja očekivanja su visoka. Koristim ga svaki dan i obožavam ga i ne mogu živjeti bez njega.- Tim Cook

Tijekom današnjeg konferencijskog poziva u vezi prvog fiskalnog kvartala u 2015. godini, Apple-ov CEO Tim Cook je podijelio par novih detalja glede mogućeg datuma izlaska Apple Watch-a.