imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Napokon je stigla prva javna beta verzija iOS-a 12

Hoćete li i vi isprobati beta verziju?

Apple je još uvijek u brzoj stazi


Tvrtka je proizvela dvoznamenkasti rast u četvrtom kvartalu za redom. Nije iznenađujuće da su glavni izvori prihoda iPhone uređaji, nosiva kategorija i usluge.

Sinoć su objavljeni brojevi Appleovog trećeg poslovnog kvartala (Q3). Baš kao što ste i navikli, imamo loše vijesti za one koji predviđaju kraj tvrtke kada je lansiran novi proizvod. Ljestvice prikazuju rekordne rezultate, stalan rast i brutalne brojeve.

53.3 milijarde dolara prihoda znači 17% porasta u odnosu na brojeve od prošle godine (Napomena: u većini slučajeva brojevi Q3 2018 uspoređuju se s brojevima Q3 2017.) što znači da bi Apple mogao ostvariti rast u 7 četvrtina za redom i svoj četvrti kvartal s dvoznamenkastim rastom. S druge strane, to je najveći rast u proteklih 11 kvartala. Pogledajmo kakvi su bili prihodi:

iPhone

Započet ćemo izvješće s iPhone linijom proizvoda, gdje bi iPhone X mogao nadmašiti sve prodaje. Iako se na grafikonu koji prikazuje prodajne brojeve može vidjeti samo mali porast, to je značilo 20% više prihoda (drugim riječima, iako je flagship uređaj puno skuplji, tržište je potpuno prihvatilo ovu novu cijenu).

Trebali biste se suočiti s činjenicom da je ovaj segment tehnološkog tržišta prilično pun i bilo je puno promjena u prošlom desetljeću tako da su ekstremne inovacije postale sve rjeđe i rjeđe (međutim dizajn iPhonea X je potpuno uzdrmao tržište, ali to je neka druga tema). Tim Cook rekao je sljedeće o ovom pitanju:

Mislim da je tržište pametnih telefona vrlo zdravo. Mislim da je to najbolje tržište na svijetu za nekoga tko je u poslu kojim se mi bavimo. To je golemo tržište i s našeg stajališta, bilo da poraste za 1 ili 2 posto, ili 5 ili 6 posto, ili 10 posto, ili se smanji za 1 ili 2 posto, to je odlično tržište jer je jednostavno ogromno. I to je način na koji ja to gledam.

Mac

Možete vidjeti maleni pad u prodaji Maca. Pad s 4.3 milijuna prodanih uređaja na 3.7 milijuna prodanih uređaja bi mogao biti značajan, ali ima mnogo različitih aspekata.

S pravom biste mogli reći da je ova linija proizvoda dosegnula svoju granicu, a daljnji rast bi se mogao ostvariti samo putem uključivanja novih tržišta. Međutim, ne biste smjeli zaboraviti da dok je Apple prošle godine predstavio nadograđene MacBook Pro uređaje tijekom WWDC-a, ove godine je to prebačeno na početak Q4. Budući da je ovogodišnje ažuriranje puno naprednije, možemo očekivati da će to imati značajniji učinak na nadolazeći kvartal i godinu. Pomislite samo na sve glasine o drugim ažuriranim uređajima u ovoj liniji…

iPad

U slučaju iPada, došlo je do blagog rasta prodaje, što je bilo iznenađujuće.

I dok je prošle godine lansiranje novog iPada Pro povećalo prodaju, ovog proljeća je jeftiniji iPad vodio ovaj segment. Čak i ako ne možemo govoriti o ogromnom rastu, on je proizveo preko 10% rasta u azijskoj regiji. Ono što je također zanimljivo je da je Luca Maestri, glavni financijski direktor Applea, rekao da je polovica kupaca kupila svoj prvi iPad, tako da je u ovom kvartalu broj aktivnih iPada bio iznimno visok.

Nosivi dodatci

Ovo je najzagonetnija kategorija. Apple uključuje rezultate Apple Watcha, AirPodsa i Beats proizvoda u ovoj kategoriji, za koje je dokazano da su i više nego uspješni i popularni.

Sveukupno je bilo više od 60% rasta u odnosu na isto razdoblje prošle godine, a prema Cooku, smartwatch je dodao više od 40% rezultatu ove kategorije. Također je rekao da ga popularnost AirPodsa podsjeća na rano doba iPod uređaja, možete vidjeti sve više i više ljudi s malim bijelim “štapićima” u ušima (dovoljno je prisjetiti se Svjetskog nogometnog prvenstva.). Nemamo ništa za reći na to, jer smo i mi u uredu okorjeli obožavatelji.

Usluge

Naposljetku dolazi sektor koji nije bio toliko zahvaćen prošlom božićnom sezonom, a pokazuje ekstreman rast.

Više je nego jasno da Appleove usluge imaju nezaustavljiv rast: u odnosu na prošlogodišnji Q3 kvartal, broj pretplata porastao je za 60% i ima preko 300 milijuna individualnih računa. Ima sve više i više aplikacija koje koriste isti sustav pretplate, a u App Storeu ih ima samo 30 000.

Planovi za sljedeći kvartal

Apple pruža sljedeće smjernice za svoj fiskalni četvrti kvartal u 2018.

  • prihod između 60 i 62 milijarde dolara
  • bruto marža između 38% i 38.5%
  • operativni troškovi između 7.95 milijardi i 8.05 milijardi dolara
  • ostali prihodi/(rashodi) od 300 milijuna dolara
  • porezna stopa od oko 15% prije odvojenih stavki
iPhone RED

Jesi li pročitala/o ovo?

Razvoj Apple Watch-a ide po rasporedu, i očekujemo da ćemo početi s prodajom u travnju. Moja očekivanja su visoka. Koristim ga svaki dan i obožavam ga i ne mogu živjeti bez njega.- Tim Cook

Tijekom današnjeg konferencijskog poziva u vezi prvog fiskalnog kvartala u 2015. godini, Apple-ov CEO Tim Cook je podijelio par novih detalja glede mogućeg datuma izlaska Apple... - Klikni ovdje!