00_apple_creating_complete_car_experience_cover

Apple će nam pružiti cjelokupno iskustvo vožnje automobila

#Vijesti
2017. 05. 12.

Najnovija analiza stiže ravno s Wall Streeta. Ekipa analitičara iz UBS-a smatra da je Appleova budućnost definitivno u prijevozu, premda se čini da bi stvaranje vlastitog automobila mogao biti prevelik zalogaj. Istovremeno, tržišni analitičari tvrde da se Appleov „Project Titan“ ne odnosi samo na program za samoupravljajuće automobile, nego na čitavo iskustvo vožnje.

Horace Dediu, specijalist za Apple, tvrdi da postoji velika vjerojatnost da je Appleova budućnost u sektoru prijevoza. Vidi veliki potencijal u samoupravljajućim automobilima te u razvoju hardvera i softvera za njih. Ova ideja i nije toliko nemoguća, s obzirom na činjenicu da se ta tema javlja u kontekstu Applea još od 2008. godine. O njoj su već počeli razmišljati Steve Jobs i stvoritelj iPoda, Tony Fadell.

01_apple_creating_complete_car_experience

Naše je mišljenje da Apple neće stvarati vlastiti automobil. Moramo biti realni i priznati da bi ulazak na to tržište bio prevelik zalogaj čak i za Apple, bez obzira na njihove ogromne novčane rezerve. Bob Mansfield, bivši viši potpredsjednik za tehnologiju, navodi da Apple ne želi biti izravan konkurent Tesli. Projekt Titan više se odnosi na stvaranje platforme, odnosno „čitavog doživljaja“, kako kaže Dediu.

Projekt Titan vjerojatno se odnosi na stvaranje platforme za prijevoz – ne na automobil, ali na čitavo iskustvo.

02_apple_creating_complete_car_experience

Ova se vrsta poslovne politike ne uklapa u Appleov pogled na svijet, a koji se zasniva na filozofiji da sve moraju napraviti sami. Ili se možda uklapa? Možemo li zamisliti automobil kojeg Apple ne bi izgradio od prvog do zadnjeg vijka, ali koji bi se ipak temeljio na općim Appleovim principima? Sjetimo se samo HomeKita koji je u stvari platforma čija je svrha upravljati pametnom kućom, te svim uređajima koji su u njoj, a koje su proizvele neke druge tvrtke. Bez obzira na sve, iz UBS-a vjeruju da bi se Apple mogao pridružiti nekim proizvođačima automobila na postojećim projektima te pridonijeti razvoju hardvera i dizajna.

Jony Ive i Marc Newson zainteresirani su za svijet automobila. Marc Newton, industrijski dizajner koji se specijalizirao za nakit, uređenje interijera te skulpture, pridružio se Appleu 2014. te postao dio dizajnerske ekipe Jonyja Ivea. Vrlo je moguće da je postojao i skriveni razlog za njegovo zaposlenje – možda još od tada radi na stvaranju savršene karoserije u nekom mračnom kutu Appleovog Infinite Loopa. Prema nekim glasinama, moći ćemo djelomično kupiti Appleov automobil, čak i ako ne bude imao logo jabuke.

03_apple_creating_complete_car_experience

Apple je nedavno poslao službeno pismo Državnoj agenciji za sigurnost prometa u kojem su ih obavijestili da rade na autonomnoj umjetnoj inteligenciji koja bi se mogla pojaviti u njihovim proizvodima, a kasnije i na cestama. Tako je tvrtka i dobila odobrenje za provođenje testova u realnom okruženju, odnosno na cestama unutar Kalifornije – a to su nam potvrdile i slike objavljene na Bloombergu. Još uvijek ne možemo vidjeti rad dizajnera jer se program testira na već poznatim modelima Lexusa.

Ne bi trebalo biti preteško replicirati iskustvo iPada/pametnog zvučnika/HomeKita te sve to povezati u jedan uređaj koji bi upravljao automobilom, te imao poznato iOS sučelje putem kojeg biste komunicirali s njim.

04_apple_creating_complete_car_experience

Dediu smatra da Apple već ima dovoljno iskustva na području centralnih senzora te tehnologija za vožnju i navigaciju kako bi mogao uspjeti u ovom pothvatu. Svi preduvjeti za uvođenje Appleovog ekosustava i poznatog jednostavnog okruženja u automobile već postoje. Tko zna, možda će CarPlay uskoro biti zamijenjen CarKitom?

Izvor: Business Insider

Komentiraj