imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Apple Car još nije spreman. Kakav bi mogao biti u budućnosti?


Apple je podijelio službene statistike o svojim rezultatima u području autonomnih vozila. Ne možemo reći da je jasna pobjeda. Ali dobro planirane odluke bi mogle biti u pozadini njihovog napretka. Nije sigurno da će Apple Car biti iPhone budućnosti…

Projekt Titan, kodni naziv za Apple Car, već duže vrijeme uzbuđuje mnoge. Bilo je mnogo glasina o postojanju ovog tajnog projekta, je li stvaran, trebamo li misliti na stvaran automobil ili samo na autonomne softvere i tako dalje.

Iako je projekt jedan od Appleovih najmanje poznatih projekata i nikada zapravo nije predstavljen, njegova je tajna razotkrivena prije mnogo godina. Možda znate da je riječ o softveru koji možete vidjeti u testnim automobilima, a i Tim Cook je spomenuo detalje o ovom projektu. Jedina stvar koje nismo bili svjesni je status ovog softverskog razvoja.

Do sada. Misteriozni razlozi (ili obvezne regulacije) su natjerali Apple da podijeli službene podatke o testiranju autonomnih vozila bez vozača (DMV). Kao na primjer koliko često stvarni vozači moraju prekinuti vodstvo autonomnog softvera ili asistirati kako bi izbjegli nesreće. Ukratko:

Puno puta. U prosjeku 544.78 puta na 1 000 kilometara.

Za usporedbu, Googleovom Waymou je potrebna asistencija samo 0.06 puta na svakih 1 000 kilometara. Drugim riječima, to znači da Appleov sustav može prijeći 1.8 kilometara sam bez ikakvih problema, dok Googleov može prijeći 17 847 km. A to je iznimno važan aspekt vožnje autonomnih vozila. S ovim rezultatom, Apple se našao na 25. mjestu na popisu kalifornijskih tvrtki koje testiraju autonomna vozila.

Postavlja se pitanje: kako je moguće završiti na kraju popisa kada ste tako velika tvrtka kao Apple? Tvrtka koja je oduvijek bila pionir u mnogim tehnološkim razvojima i ima prilično neograničene ljudske i financijske resurse. Uglavnom zato što su već godinama u fazi razvoja.

Pa, Elon Musk je nedavno izjavio da se Apple pridružio tržištu poprilično kasno. Stoga bi najjednostavniji odgovor bio reći da je Apple zakasnio na ovaj vlak. Ovu ideju bi mogle potvrditi vijesti o tome da je Apple otpustio mnoge zaposlenike s tih područja.

Prije nego što počnete kriviti Apple, trebali biste uzeti još jedan mogući razlog u obzir. Što ako ovaj projekt autonomnog softvera nikada nije bio Appleov glavni cilj? Što ako je to jedna od mnogih opcija s kojima eksperimentiraju u slučaju da ozbiljna recesija zahvati tržište pametnih uređaja. Budući da sa sigurnošću možemo tvrditi da će se to dogoditi prije ili kasnije, tehnološke tvrtke moraju izmisliti nešto novo.

Ovo su Lexusovi automobili koje je Apple koristio za testiranje.

Projektiranje autonomnih vozila bi mogla biti opcija. Ali čini se da Apple nije toliko u tom poslu, već obraća veću pažnju na svoju ponudu nosivih dodataka. Tu su Apple Watch i AirPods, a znamo i da su AR naočale na putu. To bi mogao biti temelj za potpuno novi ekosustav, korištenje svih potencijala AR i VR tehnologije, te pretvaranje iste u više od održive alternative.

Stoga je moguće da je Apple jednostavno napustio opciju autonomnog vozila i drži ju kao Plan Z u slučaju najgoreg. A ako bi se ispostavilo da nosivi dodatci nisu budućnost, imat će rezervnu opciju kojoj se mogu okrenuti.

Izvor: MacRumors

Jesi li pročitala/o ovo?

Razvoj Apple Watch-a ide po rasporedu, i očekujemo da ćemo početi s prodajom u travnju. Moja očekivanja su visoka. Koristim ga svaki dan i obožavam ga i ne mogu živjeti bez njega.- Tim Cook

Tijekom današnjeg konferencijskog poziva u vezi prvog fiskalnog kvartala u 2015. godini, Apple-ov CEO Tim Cook je podijelio par novih detalja glede mogućeg datuma izlaska Apple... - Klikni ovdje!